انواع سبک تحلیلی بازار کریپتو

سرمایه گذاران فعال در بازار کریپتو استراتژیها و سبک‌های تحلیلی مختلفی را دنبال می‌کنند. اما وجه اشتراک تمام سرمایه گذاران موفق داشتن استراتژی و پایبندی به برنامه معاملاتی است.  معامله گران براساس معیارهایی مانند میزان مهارت، میزان سرمایه، روحیات و موارد این چنینی سبکهای تحلیلی متفاوت را انتخاب می‌کنند. بنابراین نمی توان از یک سبک تحلیلی مشخص برای چندین معامله گر استفاده کرد چرا که به دلیل تفاوت ویژگیهای آنها، استراتژی واحد روی چند معامله گر خروجی یکسان نخواهد داشت. عمده معامله گران ابتدا با یادگیری سبکهای تحلیلی افراد با تجربه فعالیت خود را در بازارهای مالی شروع می‌کنند و به مرور زمان سبک تحلیلی را شخصی سازی می کنند و ذهنیت خود را در استراتژی دخیل می‌کنند.      

تحلیل تکنیکال (technical analysis)

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9 %D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84

تحلیلگرانی که از سبک تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده می‌کنند ، داده های قیمتی گذشته بازار را مورد بررسی قرار می‌دهند. در واقع آنها با شناسایی محدوده‌های مهم قیمتی، انتظار واکنش مشابه را در صورت رسیدن مجدد قیمت به اند محدوده دارند. تحلیلگران این سبک از ابزارهای مختلفی نظیر اندیکاتورها، سطوح عرضه و تقاضا، الگوهای هارمونیک، کندل استیک و هزاران ابزار دیگر استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال آباژور متفاوتی دارد اما همه ابزارهای ذکر شده، وسیله‌ای برای شناسایی تحرکات قیمتی هستند. همچنین بسیاری از تحلیلگران این سبک سایر سبک‌های تحلیل را نمی‌پذیرند و معتقدند تمام رفتارهای قیمتی در نمودارها تعبیه شده است و تحلیلگران به جز نمودار به داده های دیگری نیاز ندارند.

تحلیل فاندامنتال (fundamental analysis)

تحلیل فاندامنتال یک سبک تحلیل است که در بعضی بازارهای مالی قابل استفاده است. کاربرد تحلیل فاندامنتال در بررسی مواردی نظیر ارزش ذاتی یک دارایی کاربرد دارد. در بازار رمزارزها نیز تحلیلگران فاندامنتال یا اصطلاحا فاندامنتایست‌ها برای تحلیل‌های خود از اطلاعاتی مانند وایت پیپر پروژه ها استفاده می‌کنند. آنها با درک ماهیت پروژه و تشخیص پتانسیلهای آن، برای سرمایه‌گذاری تصمیم می‌گیرند. یک تحلیلگر فاندامنتال فاکتورهای زیادی را برای بررسی یک پروژه بررسی می‌کند. به عنوان مثال بررسی کردن توکن پروژه‌ها یک فرایند زمان بری است که فاندامنتالیستها آن را انجام می‌دهند و این بررسی شامل میزان و تاریخ عرضه توکنها، حداکثر عرضه نحوه تخصیص توکنها و چندین معیار دیگر می‌شود. تحلیلگرانی که از این سبک استفاده می‌کنند، عوامل مختلفی نظیر تیم پروژه ،ایده، فرایند اجزا، نقشه راه، شرکا و سرمایه‌گذاران و موارد این چنینی را بررسی می‌کنند تا یک پروژه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

آن چین (on chain data)

تحلیل آن چین (on chain) بررسی دادهای موجود در شبکه‌های بلاک چینی است. در حال حاضر پلتفرم‌های متعددی برای بررسی دادهای شبکه‌های بلاک‌چینی وجود دارد که از معروف آرین آنها می‌توان به کریپتو کوانت و گلسنود اشاره کرد. دسترس بودن اطلاعات شبکه‌های بلاک‌چینی به دلیل شفافیت این تکنولوژی است و قابل رصد بودن تراکنش‌ها و موجودی آدرسهای رمزارزهای مختلف باعث می‌شود تا شاخص‌هایی نظیر موجودی کیف پولها، میزان عمر کوینها، ارزش ذاتی و شاخص‌های گوناگون دیگری شکل بگیرد. به وسیله دیتای آن چین می‌توان فعالیت کاربران را با رفتار گذشته آنها مقایسه کرد و شرایط آنها را مورد بررسی قرار داد.

سنتیمنت  (sentimental analysis)

تحلیل سنتیمتت برگرفته از احساسات سرمایه‌گذاران هست و به عنوان یک استراتژی معاملاتی نمی‌توان از آن استفاده کرد. چرا که دادهای سنتیمنت سایر سبکهای تحلیل را تکمیل می‌کند. از آنجایی که احساسات نقش مهمی را در تصمیم گیری های معامله گران دارد، آشنایی با چرخه روانشناسی احساسات معامله گران به شما کمک می‌کند تا در سیکلهای صعودی و نزولی، حرکت بعدی بازیگردانان بازار کریپتو را بشناسید و در بازی عرضه و تقاضای آنها، سرمایه خود را از دست ندهید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط