روش‌های دریافت وام فوری بدون ضامن با طلا

وام فوری بدون ضامن با طلا

طلا  به عنوان یکی از دارایی‌های امن در بین خانواده‌های ایرانی شناخت می‌شود که در کنار استفاده به عنوان زیورآلات، جنبه سرمایه گذاری نیز دارد. برخی از مردم سرمایه نقد خود را به مرور زمان به طلا تبدیل می‌کنند تا ارزش سرمایه آنها حفظ شود. اما ممکن است در زمانی که تمام سرمایه خود را به طلا تبدیل کرده باشید، به پول نقد برای کاری نیاز پیدا کنید. در زمان مواجه با مشکلات مالی فروش طلا گزینه منطقی به نظر نمی‌رسد، چرا که نوسانات قیمت طلا ممکن است به ضرر شما تمام شود و نتوانید با قیمت خرید قبلی، مجدد طلا بخرید. در اطرافیان خود احتمالا افرادی را می‌شناسید که در گذشته به دلیل مشکلات مالی مقداری از طلاهای خود را به پول نقد تبدیل کرده تا مشکلات خود را حل کنند، اما در حال حاضر که قیمت طلا افزایش یافته است، از تصمیم خود پشیمان هستند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به صورت موقت طلای خود را به نقدینگی تبدیل کنید، دریافت وام فوری با تضمین طلا است که توسط برخی ازبانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌شود. در ادامه روش‌های دریافت وام طلا را بررسی می‌کنیم.

مراحل دریافت وام طلا

برای دریافت وام با طلا، ابتدا باید تامین کننده وام یا سازمانی که قصد دریافت وام از آن را دارید، بررسی کنید. برای این کار می‌توانید با مراجعه به بانکها، موسسات مالی یا شرکت‌های خصوصی، شرایط گرفتن وام طلا از آنها را بررسی کنید. به عنوان نمونه، بانک‌ها صرفا بخش جزئی از ارزش طلای شما را وام پرداخت می‌کنند و سقف پرداخت وام آنها با تضمین طلا نیز محدود است. مثلا بانک کارگشایی تا سقف 20 میلیون تومان با تضمین 100 گرم طلا، وام پرداخت می‌کند که با توجه به قیمت طلا، حدود 10 درصد از ارزش تضمین خود را وام دریافت می‌کنید. در مرحله بعد شما به همراه مقدار طلایی که قصد استفاده از آن را به عنوان تضمین دارید، به بانک مراجعه می‌کنید تا کارشناس بانک، ارزش طلای شما را ارزیابی کند و مقدار وام قابل پرداخت به شما را تعیین کند. سپس با ارائه مدارک فردی و تعیین جزئیات وام اعم از مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت، وام مورد نظر پردازش و پرداخت خواهد شد. 

در نهایت نوبت پرداخت اقساط وام طلا است، بازپرداخت وام با طلا کمی شرایط متفاوتی دارد. برخی از بانک‌ها که خدمات مربوط به وام با طلا ارائه می‌دهند، به جای بازپرداخت ماهانه، قابلیت تسویه کامل را برای این وام ارائه می‌دهند تا فرد متقاضی در پایان سال، کل مبلغ وام را به همراه سود تسویه کند. این وام با ترهین طلا برای افرادی مناسب است که توان پرداخت ماهانه اقساط را ندارند ومی‌خواهند به جای فروش طلا بخشی از ارزش آن را وام دریافت کنند تا مسائل مالی خود را حل کنند و سپس در پایان سال کل مبلغ وام را پرداخت کنند. 

روش دیگری برای بازپرداخت وام طلا، پرداخت اقساط ماهانه است، در این روش شما در یک بازه مشخص مبلغ وام دریافتی را به همراه سود تسویه می‌کنید تا تضمین خود را آزاد کنید. برخی از بانک‌ها برای وام طلا قابلیت تمدید دوره بازپرداخت در نظر می‌گیرند که معمولا این روش برای وام‌های طلا با قابلیت تسویه کامل، قابل استفاده است. به این معنی که شما می‌توانید بعد از مدت یکسال به جای تسویه وام، زمان تسویه را به تعویق بیاندازید و زمان بیشتری را از وام مورد نظر استفاده کنید. در صورتی که وام شما این قابلیت را نداشته باشد و زمان تسویه را به تعویق بیندازید، هر ماه مبلغی تحت عنوان جریمه دیرکرد تسویه وام، به جمع کل بازپرداخت شما، اضافه خواهد شد.

دریافت وام با طلا از بانک‌ها

دریافت وام فوری با طلا

 یکی از روش‌های دریافت وام طلا، دریافت وام فوری بدون ضامن کارمند، از بانک‌ها است که به شما این قابلیت را می‌دهد بخش کوچکی از ارزش طلا خود را وام دریافت کنید. برخی از افراد از این روش استفاده می‌کنند تا به جای نگهداری طلا در منزل آن را در صندوق امانت بانک قرار دهند و بخش از ارزش آن را وام دریافت کنند. در واقع آنها بیشتر به دنبال جای امنی برای نگهداری طلاهای خود هستند تا در منزل خود نگهداری نکنند. اما اگر فردی بخواهد با تضمین طلا از بانک وام دریافت کند، باید بداند که اکثر بانک‌ها مبلغ وام زیادی را با تضمین طلا پرداخت نمی‌کنند و در صورتی که به مبلغ وام بیشتری نیاز دارید، باید دنبال روش دیگری مانند، سایر وام‌های بانکی یا دریافت وام فوری از ونسی باشند.

دریافت وام از موسسات خصوصی

برخی از موسسات مالی که در حوزه وام دهی فعال هستند، امکان دریافت وام با طلا را فراهم کرده‌اند. این موسسات مبلغی بیشتری با توجه به ارزش طلا شما وام پرداخت می‌کنند، اما از آنجایی که به نهادی وابسته نیستند و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، درصد سود وام آنها بیشتر است. از طرف دیگر طلا یک دارایی است که قدرت نقد پذیری بالایی دارد و امکان نقد کردن آن برای موسسه فراهم است. بنابراین اعتماد کردن به هر شرکتی برای دریافت وام با طلا کار درستی نیست. علاوه بر موسسات خصوصی برخی از طلا فروشی‌ها ممکن است به واسطه آشنایی، طلا شما را به عنوان تضمین نگه دارند و مبلغی وام به شما پرداخت کنند که جزئیات وام و درصد سود آن به صورت توافقی تعیین می‌شود و چارچوب خاصی برای آن وجود ندارد.

به عنوان بند پایانی اگر قصد دارید به دریافت وام فوری بدون ضامن از تضمین طلا استفاده کنید، بدانید که اعتماد کردن به موسسات خصوصی نیازمند تحقیقات زیادی است تا با ضرر مواجه نشوید. همچنین برای دریافت وام با طلا از بانک‌ها، صرفا می‌توانید بخش کوچکی از ارزش طلای خود را وام دریافت کنید و این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند طلا خود را در صندوق امانت بانک نگهداری کنند و بخش جزئی از آن را وام دریافت کنند.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط