روش دریافت وام 150 میلیونی سربازی سال 1403

وام 150 میلیونی سربازی

برخی از سربازان در کنار خدمت خود، مهارت‌های مختلفی را می‌آموزند تا بعد از پایان دوره، بتوانند از طریق آنها مشغول به کار شوند و مسیر شغلی خود را با تسهیلاتی مانند وام 150 میلیونی سربازی شروع کنند. اما برخی از آنها به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای شروع کسب و کار جدید، ممکن است مهارت‌های اصلی خود را کنار بگذارند و به دنبال مشاغل دیگری بروند تا هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. وام 150 میلیونی سربازی با هدف ارائه تسهیلات به افرادی که قصد ایجاد کسب و کار و اشتغال‌زایی دارند، ایجاد شده است. البته تعداد متقاضیان این وام سالانه در حال افزایش است و تمام متقاضیان در سال اول قادر به دریافت وام نخواهند بود. همچنین اعتبارسنجی اولیه متقاضیان از نظر مهارت و تحصیلات باعث می‌شود تا بسیاری از افرادی که قصد دریافت این وام را دارند، در لیست دریافت کنندگان آن قرار نگیرند. در ادامه شرایط دریافت وام 150 میلیونی سربازی را بررسی خواهیم کرد.

وام سربازی چیست؟

وام ۱۵۰ میلیونی سربازی متعلق به سربازانی است که مشغول به خدمت هستند یا مدت زیادی از خدمت آنها نگذشته باشد و بخواهند با دریافت وام، از طریق مهارت‌های کسب شده در دوران خدمت، اشتغال‌زایی کنند. وام سربازی یا به عبارتی تسهیلات خوداشتغالی سربازان، به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان خدمت گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای دریافت کرده باشند و حداکثر پنج سال از تاریخ پایان خدمت آن‌ها گذشته باشد. این وام جهت ایجاد اشتغال توسط سربازان ماهر پرداخت می‌شود و مانند وام‌های قرض الحسنه سود چندانی  به آن تعلق نمی‌گیرد و متقاضیان صرفا کارمزد 4 درصدی وام را پرداخت می‌کنند. اقساط این وام نیز با توجه به مدت زمان بازپرداخت انتخابی، بین 1 میلیون 948 هزار تومان تا 2 میلیون و 727 هزار تومان خواهد بود.

وام 150 میلیونی سربازی

شرایط وام سربازی سال 1403

شرط اول دریافت وام سربازی، وضعیت پایان خدمت متقاضیان است، این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که یا مشغول خدمت هستند یا حداکثر پنج سال از پایان خدمت آنها گذشته است، یعنی افرادی که از سال 97 به بعد خدمت آنها تمام شده است، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت این وام ثبت کنند. علاوه براین، از آنجایی که این وام جهت اشتغال‌زایی توسط سربازان ارائه می‌شود، افراد متقاضی نیازمند اثبات مهارت‌های خود برای تاسیس کسب و کار و ایجاد شغل در یک حوزه هستند. اثبات مهارت‌ها از طریق گواهی‌های فنی و حرفه‌ای و مدارک دوره‌های کارآموزی در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و … است که فرد متقاضی دوره مورد نظر را در دوران خدمت خود باید گذرانده باشد. شرط آخر دریافت وام، مدرک تحصیلی است، مبلغ وام دریافتی بر اساس مدرک تحصیلی متقاضیان مشخص می‌‌شود و افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی هستند، امکان دریافت وام دارند.

روش دریافت وام سربازی

 برای ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و ثبت نام اولیه از طریق سایت سرباز ماهر انجام می‌شود. این سایت برای بهبود روند سربازی و تسهیل فعالیت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح طراحی شده است و طرح وام 150 میلیونی سربازی، یکی از قابلیت‌های جدید این سامانه است. ثبت نام اولیه وام خوداشتغالی سربازی با وارد کردن مشخصات فردی و شماره همراه به نام خود فرد به پایان می‌رسد و با اتمام مراحل، کد احراز هویت به شماره تلفن همراه فرد ارسال خواهد شد. البته برای ثبت وام در سال 1402، مهلت آن تا پایان تیرماه بوده و اولویت پرداخت تسهیلات با افرادی است که سال گذشته ثبت نام خود را انجام دادند، اما موفق به دریافت اعتبار نشدند.

بازپرداخت وام 150 میلیونی سربازی

این وام بدون درصد سود بالا و صرفا با کارمزد 4 درصدی پرداخت می‌شود و با اقساط 5 تا 7 ساله نیز امکان بازپرداخت دارد.  به عنوان مثال فردی که بازپرداخت 5 ساله را برای وام 150 میلیونی سربازی انتخاب کند، ماهانه مبلغ 2 میلیون 727 هزار تومان قسط پرداخت می‌کند. نکته حائز اهمیت برای دریافت وام سربازی این است که قسط اول هر سال، مبلغ بالاتری از اقساط سایر ماه‌ها است. مثلا برای بازپرداخت 5 ساله، اولین قسط شش میلیون تومان، قسط اول سال بعد یعنی قسط سیزدهم حدود 5 میلیون تومان، سال بعد چهار میلیون 800 هزار تومن و در سال پنجم به یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد رسید. در نهایت در سال پنجم، وام 150 میلیونی سربازی با مبلغ 168 میلیون تومان که 18 میلیون تومان آن سود است، تسویه خواهد شد. همچنین در صورتی که متقاضی دریافت وام، بازپرداخت 7 ساله را انتخاب کند، ماهی یک میلیون 948 هزار تومان مبلغ اقساط ماهانه آن خواهد بود  و مشابه بازپرداخت پنج ساله، اولین قسط آن از 6 میلیون تومان شروع خواهد شد و در ماه اول سال هفتم یا همان ماه هفتادوسوم، به 857 هزار تومان خواهد رسید. در بازپرداخت هفت ساله متقاضی جمعا مبلغ 174 میلیون را پرداخت می‌کند که مبلغ 24 میلیون تومان آن سود وام است.

وام سربازی بانک ملت

بانک ملت به سربازانی که خدمت را به پایان رساندند، تسهیلات 100 میلیون تومانی برای اشتغال پرداخت می‌کند. این وام به سربازان دارای مهارت تعلق می‌گیرد که پس از اتمام خدمت وظیفه، از قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح، معرفی‌نامه دریافت کنند. وام سربازی بانک ملت تا سقف 100 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماهه و سود 18 درصد، قابل دریافت است. برای دریافت این نوع از وام سربازی به سپرده گذاری و مسدود سازی سرمایه نیازی نیست. برای وام 100 میلیونی سربازی بانک ملت، به عنوان تضمین،سفته با ضمانت کارمند معتبر یا وثیقه ملکی لازم است.

همچنین بدون نیاز به ضامن معتبر، سپرده گذاری و بسیاری از موانع دریافت وام، می‌توانید با تضمین دارایی‌های دیجیتال مانند رمزارزها، در چند روز کاری از ونسی وام دریافت کنید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط