معرفی صندوق‌های سرمایه گذاری و روش دریافت وام با آنها

دریافت وام فوری با صندوق سرمایه گذاری

زمانی که قصد داریم یک کاری را انجام دهیم یا درباره یک مسئله با چالش و مشکل مواجه می‌شویم، با دوستان و آشنایانی که در آن حوزه تخصص بیشتری دارند، مشورت می‌کنیم یا به دنبال متخصصی در آن حوزه می‌گردیم. مثلا زمانی که ماشین شما خراب می‌شود، اگر دوست یا آشنای ماهری در حوزه تعمیر ماشین داشته باشید، ابتدا با او تماس می‌گیرید، یا به یک تعمیرگاه ماشین مراجعه می‌کنید تا مشکل شما را حل کند. دلیل مراجعه به افراد ماهر و کارشناس در هر حوزه، تخصص و تجربه آنها است که باعث می‌شود کار شما در شرایط بهتری انجام شود و در بسیاری از مسائل تکیه کردن به دانش شخصی و مشورت نکردن با دیگران، منجر به افزایش خطا و شکست در آن موضوع خواهد شد. موضوع مشورت کردن و کمک گرفتن در بحث سرمایه گذاری نیز صدق می‌کند، چرا که برای سرمایه گذاری در هر بازاری، نیازمند سال‌ها تجربه و مهارت هستید، همچنین سرمایه گذاری یک کار تمام وقت محسوب می‌شود و صرفا یک تصمیم گیری نیست که فردی بدون دانش و تجربه بتواند آن را برعهده بگیرد. در نتیجه برای سرمایه گذاری شما نیاز دارید تا از افراد با تجربه، شرکت‌ها و موسسات کمک بگیرید تا کمبود مهارت شما جبران شود و در کنار متخصصان حوزه مورد نظر، سرمایه گذاری خود را انجام دهید. یکی از راه‌هایی که برای سرمایه گذاری با دانش و مهارت کم به شما کمک می‌کند، استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

صندوق سرمایه گذاری و دریافت وام فوری

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق‌های سرمایه گذاری برای افرادی طراحی شده اند که قصد دارند در یک بازار مالی سرمایه گذاری کنند، اما به دلیل نداشتن مهارت و تجربه کافی از آن پرهیز می‌کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری از طریق افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند اما دانش کافی برای این کار را ندارند، سرمایه مورد نیاز خود را تامین کنند و با استفاده از تحلیلگران و متخصصان حوزه مورد نظر، اقدام به سرمایه گذاری دارایی جمع آوری شده می‌کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف مانند بورس، طلا، مسکن و… وجود دارند که هر فرد می‌تواند با استفاده از کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری، از آنها استفاده کند. صندوق‌های سرمایه گذاری برای سهولت سرمایه گذاری کاربران همچنین مدیریت جریان نقدینگی صندوق از واحد استفاده می‌کنند. مجموع مبالغ موجود در صندوق، دارایی صندوق سرمایه گذاری را نمایش می‌دهد و برای اینکه سهم هر فرد از صندوق مشخص شود از واحد استفاده می‌کنند. هر واحد در یک صندوق سرمایه گذاری ارزش مشخصی دارد و هر فرد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید چند واحد می‌کند و در زمان فروش می‌تواند چند واحد از دارایی خود یا همه آنها را به فروش برساند، از این طریق جریان معاملات خرید و فروش صندوق بر مبنای واحد نیز مشخص خواهد شد. علاوه براین استفاده از واحد باعث می‌شود تا افراد با سرمایه کم یا افرادی که قصد آشنایی با این نوع صندوق‌ها را دارند بتوانند با مبلغ کم روی این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند و نحوه کارکرد آنها را بررسی کنند.

انواع صندوق سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه گذاری به طور کلی بر اساس نحوه معامله به دو دسته صندوق قابل معامله و صندوق صدور و ابطالی تقسیم می‌شوند. خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در کارگزاری‌های بورسی قابلیت معامله دارد و می‌توانید از طریق آنها واحدهای صندوق سرمایه گذاری خود را مدیریت و خرید و فروش کنید. اما صندوق‌های صدور و ابطال فقط از طریق سایت خود صندوق مورد نظر قابلیت خرید و فروش دارند. علاوه براین، در صندوق‌های صدور و ابطال، زمانی که سرمایه گذار برای صدور واحد به صندوق مراجعه می‌کند، بعد از ثبت درخواست به مدت سه روز زمان می‌برد تا واحدهای درخواستی صادر شود و به دلیل نوسان قیمت واحدهای صندوق، ما به تفاوت قیمت خریداری شده و قیمت نهایی هر واحد، به حساب خریدار واریز خواهد شد. برای درخواست فروش واحدهای صندوق نیز، دو روز زمان لازم است تا قیمت هر واحد از صندوق مشخص شود و واحدها فروخته یا ابطال شود. 

صندوق‌های سرمایه گذاری را علاوه بر نحوه معامله می‌توان براساس دارایی‌های تحت مدیریت آنها نیز دسته بندی کرد، از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری مطرح، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری سهام، صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات، صندوق سرمایه گذاری طلا و صندوق سرمایه گذاری مختلط هستند که هر فرد با توجه به شرایطی مانند میزان سرمایه و ریسک پذیری، می‌ـواند در آنها سرمایه گذاری کند.

دریافت وام فوری با صندوق سرمایه گذاری

تا اینجا متوجه شدیم که با استفاده از صندوق‌ سرمایه گذاری می‌توان در بازارهای مختلف مانند طلا، سهام و ملک، بدون نیاز به مهارت و صرف زمان زیاد، سرمایه گذاری کرد. یکی دیگر از کاربردهای برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری دریافت وام است، یعنی شما می‌توانید با تضمین واحدهای یک صندوق سرمایه گذاری وام دریافت کنید. اگر چه این روش برای دریافت وام زیاد رایج نیست اما از جمله مزیت‌های آن دریافت وام در زمان سرمایه گذاری است. به زبان ساده، شما با هدف افزایش سرمایه خود یک صندوق را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید و بخشی از دارایی خود را به آن اختصاص می‌دهید. حالا اگر در زمان سرمایه گذاری به پول نیاز پیدا کنید، می‌توانید با تضمین واحدهای صندوق وام دریافت کنید و آنها را نفروشید. قابلیت دریافت وام با تضمین واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از خدماتی است که در آینده به ونسی اضافه خواهد شد. با تضمین دارایی‌های دیجیتال مانند چک و سفته الکترونیکی، صندوق‌های سرمایه گذاری و ارزهای دیجیتال می‌توانید از ونسی در چند روز کاری وام دریافت کنید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط