معرفی نرم افزارهای مدیریت مالی شخصی

نرم افزار مدیریت مالی شخصی

حساب و کتاب کردن مخارج ماهانه یکی از کارهای ضروری است که هر فرد باید هر ماه انجام دهد تا بداند چه بخشی از درآمد خود را صرف چه جنبه‌هایی از زندگی خود می‌کند و هر ماه چه خرج‌های غیرضروری انجام می‌دهد که امکان حذف آنها و پس انداز بیشتر وجود دارد. مسلط بودن بر جریان درآمد و مخارج به شما کمک می‌کند تا بحران‌های پیشبینی نشده را راحتتر پشت سر بگذارید و یا حتی فرصت‌های جدیدی برای افزایش درآمد و بهبود شرایط مالی خود پیدا کنید. برای مدیریت هزینه‌ها حتما نیاز نیست از اپلیکیشن‌های پیشرفته استفاده کنید، برای شروع می‌توانید از یک دفتر یادداشت استفاده کنید و درآمد و مخارج خود را به تفکیک دسته بندی مانند، هزینه مسکن، هزینه غذا، هزینه پوشاک، اقساط و… در آن وارد کنید. در صورتی که تمام خرج خود حتی خرج‌های جزئی را یادداشت کنید، در پایان ماه می‌توانید هزینه‌های اضافی خود را شناسایی و عادت‌های مالی غلط خود را پیدا کنید. به جای دفتر یادداشت می‌توانید از نرم افزارهای ثبت داده و اطلاعات مانند ورد و اکسل استفاده کنید و هزینه‌های خود را با دسته بندی‌های مختلف در یک فایل منظم درج کنید تا در پایان ماه هزینه‌های روزمره را بررسی کنید.

مدیریت مالی شخصی

اپلیکیشن مدیریت مالی چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن مدیریت مالی، نرم افزاری برای ثبت درآمد، هزینه‌های جاری و رویدادهای مالی نظیر اقساط و بدهی است که به شما جهت ساماندهی و مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کند. از طریق تلفن همراه هوشمند یا لپ تاپ می‌توانید به این اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید و در پایان هر ماه وضعیت هزینه‌های خود را مشاهده کنید. علاوه بر ثبت هزینه‌ها و مشاهده صورت حساب ماهانه، از این اپلیکیشن‌ها می‌توان برای یادآوری پرداخت اقساط و بدهی‌ها استفاده کرد. همچنین مقدار مخارج شما در هر بخش از زندگی به تفکیک یکدیگر قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانید با بررسی هزینه‌ها، بخش‌های قابل اصلاح را بهبود بخشید تا به مدیریت مالی بهتری برسید.

اپلیکیشن‌های مدیریت مالی خارجی

اپلیکیشن‌های مدیریت مالی خارجی، بیشتر برای افرادی مناسب است که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، چرا که این نرم افزارها قابلیت ردیابی تراکنش‌های کارت‌های بانکی بین المللی را دارند و کاربران با ارائه دسترسی به این اپلیکیشن‌ها می‌توانند پرداختی‌های هر ماه خود را مشاهده کنند. علاوه براین، برای پرداخت مالیات نیز بسیاری از افرادی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، تراکنش‌ها و پرداختی‌های خود را در این اپلیکیشن‌ها ثبت می‌کنند تا در زمان پرداخت مالیات، بتوانند از آنها یک فایل خروجی دریافت کنند و به اداره مالیات ارائه دهند. 

برنامه Mint

یکی از اپلیکیشن‌های محبوب برای گوشی‌های اندروید و آیفون، اپلیکیشن Mint هست که به شما قابلیت مدیریت درآمد و مخارج را می‌دهد. این اپلیکیشن به شما قابلیت پیگیری بدهی‌ها، قبوض و پرداخت‌ها را می‌دهد و می‌توانید از بخش یادآوری آن برای فراموش نکردن اقساط و پرداخت بدهی‌ها استفاده کنید. زمانی که درآمد و تمام هزینه‌های زندگی روزمره خود را در این اپلیکیشن وارد کنید، در انتهای ماه می‌توانید نمودار وضعیت مالی خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از این قابلیت برای مقایسه وضعیت مالی خود با ماه‌های قبل استفاده کنید و به درک بهتری از شرایط مالی خود برسید.

برخی قابلیت‌های Mint:

  • بررسی وضعیت مالی ( بدهی، اقساط، مانده حساب و
  • …)
  • یادآوری بدهی، اقساط و قبوض 
  • مشاهده نمودار ماهانه وضعیت مالی

برنامه Monefy

Monefy یک اپلیکیشن مدیریت مالی و حسابداری شخصی است که از آن می‌توانید برای ثبت هزینه‌ها استفاده کنید و گزارش مالی خود را در بازه‌های زمانی مختلف دریافت کنید. یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن این است که از گوگل درایو نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید اسناد مالی خود، که روی گوگل درایو نگه داری می‌کنید را به این اپلیکیشن منتقل کنید تا گزارش مالی دقیق‌تری از شرایط مالی خود تهیه کنید. در اپلیکیشن monefy می‌توانید هزینه‌های خود را به تفکیک دسته بندی وارد کنید تا در گزارش ماهانه خود بررسی کنید که هر بخش از زندگی شما شامل چه هزینه‌هایی است و کدام بخش مقدار بیشتری از درآمد شما را به خود اختصاص داده است.

برخی قابلیت‌های Monefy:

  • دسته بندی مخارج
  • مشاهده گزارش دوره‌ای از وضعیت مالی
  • قابلیت اشتراک گذاری فایل‌های مالی بین چندین دستگاه
  • پشتیبانی از فایل‌های گوگل درایو

اپلیکیشن‌های مدیریت مالی داخلی

برخی از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهد تا برای ثبت هزینه‌های زندگی خود و آگاهی از وضعیت مخارج ماهانه، از یک اپلیکیشن مدیریت مالی ایرانی استفاده کنند. از طرفی دیگر برای استفاده از نسخه کامل اپلیکیشن‌های خارجی نیازمند پرداخت اشتراک هستید، چرا که تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. از مزیت‌های اپلیکیشن‌های مدیریت مالی ایرانی، قابلیت تعریف کردن حساب‌های بانکی داخلی است. شما می‌توانید با تعریف کردن کارت‌های بانکی، به تفکیک حساب‌هایی که دارید، هزینه‌های خود را مدیریت کنید و با وارد کردن تراکنش‌های انجام شده با هر کارت، در انتهای ماه گزارش دقیق‌تری از وضعیت مالی خود دریافت کنید.

برنامه دخل و خرج

برنامه فارسی زبان دخل و خرج به شما این قابلیت را می‌دهد تا هزینه‌های خود را در دسته بندی‌های موجود قرار دهید و پایان ماه مخارج خود را به تفکیک دسته بندی‌هایی مانند غذا، مسکن، پوشاک و… مشاهده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه تخصیص بودجه به دسته بندی‌های مختلف است. شما می‌توانید برای اینکه بهتر هزینه‌های خود را مدیریت کنید، در ابتدای هر ماه به هر بخش بودجه مشخصی اختصاص دهید و برنامه ریزی مالی  داشته باشید.

قابلیت‌های برنامه

  • ثبت درآمد، هزینه‌ها، بدهی و اقساط
  • قابلیت تعریف کردن حساب بانکی
  • ارائه گزارش مالی در بازه‌های زمانی دلخواه
  • قابلیت پیوست کردن رسید و فاکتور

برنامه فانوس

فانوس یک برنامه ایرانی مدیریت هزینه و دارایی است که به شما کمک می‌کند تا با ثبت درآمد و هزینه‌های روزمره، به مدیریت مالی بهتری برسید. یکی از ویژگی‌هایی این برنامه، گزارش دارایی است، شما می‌توانید دارایی‌هایی مانند سهام و طلا را در این پلتفرم ثبت کنید و ارزش به روز دارایی‌های خود را مشاهده کنید.

قابلیت‌های فانوس

مشاهده ارزش دارایی‌ها مانند سهام و طلا

ثبت هزینه‌‌ها و درآمد

گزارش درآمد و مخارج

یادآوری اقساط و بدهی

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط