درآمدزایی بدون سرمایه از NFT

توکن‌های غیرمثلی به یکی از بخش‌های جذاب و پولساز در فضای رمزارزها تبدیل شده‌اند. توکن‌های NFT در توکنیزه کردن آثار هنری، ساخت آواتار، کاراکتر و ابزار در بازیهای بلاک‌چینی و موارد مشابه کاربرد دارند. بسیاری از سرمایه‌گذارن در پورتفولیو خود علاوه بر رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین و اتریوم توکن‌های NFT نیز نگهداری می‌کنند. این توکن‌ها می‌‌تواند آیتمی از یک کلکسیون NFT معروف باشد یا یک ابزار در بازی بلاک‌چینی که امکان کسب سود را به کاربر می‌دهد. اما تمام موارد ذکر شده نیازمند سرمایه اولیه برای خرید توکن‌های غیرمثلی است. این در حالی است که اخیرا شاهد گروهی جدید از این توکنها با قابلیت ساخت رایگان هستیم که نظیر ایردراپ عمل می‌کنند.

free mint nft

Free mint NFT چیست؟

توکن‌های غیرمثلی که به صورت رایگان به کاربران داده می‌شوند، گروهی از این توکنها هستند که در ابتدای راه اندازی کلکسیون به کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی پروژه یا افرادی که در تورنمنت های پروژه شرکت‌ کرده‌اند، داده می‌شود. این نوع از NFT ها به جز هزینه ساخت یا همان هزینه گس، هیچ هزینه دیگری برای کاربر نخواهند داشت. همچنين بعد از راه اندازی پروژه می‌توانند با ارزش چند برابری اقدام به فروش توکن خود کنند. در ابتدا این موضوع کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد چرا که افراد بر این باورند توسعه دهندگان کلکسیون هیچ درآمدی نخواهند داشت و اهدای رایگان چندین آیتم NFT به کاربران غیرمنطقی به نظر می‌رسد. اما درآمد آنها از فروش ثانویه این توکنها حاصل می‌شود.

 برای آیتم‌های NFT یک قابلیت به نام رویالتی وجود دارد که سازنده کلکسیون می‌تواند برای خود یک کمیسیون مشخص کند. بعد از هر بار فروش توکن، درصد مشخص شده از معامله انجام شده به سازنده کلکسیون تعلق مي‌گيرد و به كيف آنها واربز مي‌شود. در واقع مالکان کلکسیون NFT با هدف افزایش محبوبیت کلکسیون و گردش مالی آنها، اقدام به اهدای رایگان آنها به کاربران خود می‌کنند. در نهایت زمانی که ارزش آیتم اهدایی افزایش پیدا کند، کاربر اقدام به فروش توکن خود می‌کند و سازنده کلکسیون به صورت خودکار سود خود را از فروش آیتم دریافت می‌کند.

اهميت توكن‌هاي رايگان

کلکسیون‌ها معمولا به قیمتی بین 0.05 تا 0.25 اتریوم عرضه خود را شروع می‌کنند و افزایش محبوبیت کلکسیون و حجم معاملات آن، قیمت کلکسیون را افزایش می‌دهد. اما با شروع بازار خرسی توکن‌های NFT، گردش مالی خود را از دست دادند و طرفداران این حوزه کاهش پیدا کرده اند. چرا که سرمایه گذاران در فاز رکو بازار ترجیح می‌دهند دارایی خود را نقد نگه دارند و آنها منتظر موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری هستند. بنابراین در این شرایط اهدای NFT رايگان به كاربران و كسب درآمد از فروش ثانويه آنها مي‌تواند يك تفكر خلاقانه براي كسب درآمد از آيتم‌هاي غيرمثلي باشد. اين معامله يك معامله برد برد ميان كاربران و سازندگان است. به اين دليل كه كاربران رايگان اقدام به درآمدزايي مي‌كنند و سازندگان كلكسيون در فاز ركود بازار نجات پيدا مي‌كنند.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط