بررسی فرایند خرید وام

خرید وام فوری

دریافت وام از بانک‌ها فرایند نسبتا پیچیده‌ای دارد، به همین دلیل بسیاری از مردم همیشه دنبال روشی برای دریافت تسهیلات بانکی در زمان کوتاه‌تر و با شرایط آسان‌تر هستند. این پیچیدگی در فرآیند وام‌های بانکی شامل مواردی مانند، ضرورت داشتن ضامن کارمند، نیاز به سپرده گذاری و داشتن میانگین حساب مطلوب و موارد این چنینی می‌شود. بعد از تکمیل مدارک، در صورتی که تمام شرایط و مدارک را داشته باشید و با درخواست شما موافقت شود، وارد صف متقاضیان دریافت وام خواهید شد که شامل افرادی است که پیش از شما مدارکشان را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند. مسائل این چنینی باعث می‌شود تا زمانی که مردم به وام نیاز پیدا می‌کنند، به جای روش‌های دریافت وام فوری، دنبال روشی برای خرید وام فوری بگردند.

از طرف دیگر برخی از افراد ممکن است امتیاز دریافت برخی وام‌ها مانند وام ازدواج، وام جانبازی، وام بانک رسالت یا هر وام دیگری را داشته باشند، اما به خاطر مسائلی مانند نداشتن ضامن کارمند، نداشتن توان مالی پرداخت اقساط و… قادر به دریافت وام نباشند. برخی از این افراد تصمیم  می‌گیرند تا وام خود را به افراد دیگری بفروشند، در نتیجه افزایش عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش وام، افراد سودجو با کلاهبرداری، موجب ضرر کردن بسیاری از خریداران و فروشندگان وام می‌شوند. در این مقاله نحوه خرید و فروش انواع وام را بررسی می‌کنیم.

شرایط خرید وام

برای خرید وام روش‌های مختلفی وجود دارد، گاهی ممکن است یکی از اطرافیان شما امتیاز وامی را داشته باشد اما به خاطر دلایلی مانند نداشتن ضامن یا مبلغ بالای اقساط وام، قادر به دریافت وام نباشد و بخواهد امتیاز وام مورد نظر را به شما منتقل کند. مسئله اول قابلیت انتقال وام از نظر بانک است، یعنی ابتدا باید بررسی کنید که وام قابلیت انتقال امتیاز دارد یا خیر. برخی از وام‌ها بدون محدودیت قابلیت انتقال به افراد دیگر را دارند و فرد صاحب امتیاز می‌تواند فرصت دریافت وام را به شخص دیگری منتقل کند. به عنوان مثال وام بانک رسالت قابلیت انتقال به افراد دیگر را دارد. به این معنی که فرد صاحب امتیاز وام  بانک رسالت می‌تواند از طریق اینترنت بانک رسالت، این امتیاز را به فرد دیگری که دارای حساب فعال در بانک رسالت است منتقل کند. این قابلیت انتقال امتیاز وام بانک رسالت است و به معنی خرید و فروش وام نیست و هر دو طرف باید برای خرید وام با یکدیگر به توافق برسند. 

اما برخی دیگر از وام‌ها قابلیت انتقال امتیاز ندارند و فرد صاحب حساب فقط می‌تواند وام را دریافت کند و امکان انتقال امتیاز وام به شخص دیگری وجود ندارد. با این حال برخی از افراد اقدام به خرید و فروش این نوع از وام‌ها می‌کنند که این عمل آنها وجه قانونی ندارد و سود و زیان خرید و فروش وام بر عهده آنها است و هیچ نهادی روی این عمل نظارت ندارد. در صورتی اقدام به خرید امتیاز وام غیر قابل انتقال کنید، در واقع شما وام را به نام فرد صاحب حساب دریافت می‌کنید و تکمیل شرایطی مانند پیدا کردن ضامن معتبر بر عهده شما است و در نهایت وام به حساب همان فرد واریز خواهد شد. در مرحله بعد شما مبلغ توافق شده را به عنوان هزینه خرید وام به حساب فرد واریز می‌کنید تا مبلغ وام را برای شما منتقل کند. در این شرایط معمولا فرد فروشنده وام از فرد خریدار تضمینی مانند چک و سفته دریافت می‌کند و تا پایان اقساط، تضمین مورد نظر را نزد خود نگه می‌دارد.

روش‌های خرید وام فوری

گزینه اول برای خرید وام، اطرافیان شما هستند که ممکن است امتیاز یک وام بانکی را داشته باشند اما به هر دلیلی برای دریافت آن اقدام نمی‌کنند. شما می‌توانید در صورتی که امتیاز وام آنها مانند امتیاز وام بانک رسالت قابل انتقال است، اقدام به خرید وام‌ها آنها کنید. همچنین برخی از موسسات مالی فعال در حوزه وام به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده وام عمل می‌کنند، افرادی که قصد فروش وام خود را دارند به آنها مراجعه می‌کنند تا برای امتیاز وام مورد نظر خریدار پیدا کنند. از طرف دیگر افرادی که می‌خواهند به جای کسب امتیاز دریافت وام، تسهیلات مورد نظر را خریداری کنند، با مراجعه به این نوع موسسات تسهیلات مورد نظر را دریافت می‌کنند. موسسات خرید و فروش وام یک قرارداد بین خریدار و فروشنده تنظیم می‌کنند که در آن مواردی مانند مبلغ واگذاری وام لحاظ می‌شود و کارهای انتقال وام را انجام می‌دهند. در نهایت بعد از انجام معامله، موسسه مبلغی را به عنوان کارمزد برای معرفی خریدار و فروشنده به یکدیگر از شما دریافت می‌کند. یک روش دیگر که ریسک کلاهبرداری در آن وجود دارد خرید وام از افراد ناشناس است، برخی از افراد قصد دارند تا امتیاز وام خود را بدون واسطه به خریدار آن واگذار کنند. در این روش افراد از پلتفرم‌هایی مانند دیوار استفاده می‌کنند و با استفاده از آگهی خرید وام دیوار، فروشنده مورد نظر را پیدا می‌کنند. در این روش هر دو فرد خریدار و فروشنده در معرض ریسک‌هایی قرار می‌گیرند که ممکن است منجر به ضرر و زیان آنها شود. بنابراین استفاده از روشی مانند خرید وام دیوار به خاطر عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای خرید وام فوری باشد.

دریافت وام فوری بدون ضامن

معمولا مردم زمانی به فکر خرید وام می‌افتند که قصد دریافت وام فوری دارند و طی کردن فرایند زمانبر بانکی، گزینه مناسبی برای آنها نیست، یا اینکه شرایط جمع آوری امتیاز برای دریافت وام مانند سپرده گذاری بلند مدت را ندارند، در نتیجه آنها تصمیم می‌گیرند تا با پرداخت مبلغی بالاتر، وام شخص دیگری را خریداری کنند. یک روش جایگزین برای خرید وام که شما را مجبور به پرداخت مبلغ بالاتر، همچنین در مواردی اعتماد به افراد ناشناس می‌کند، دریافت وام آنلاین از ونسی است. با تضمین چک و سفته الکترونیکی، ارزهای دیجیتال، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری، می‌توانید در چند روز کاری از ونسی وام دریافت کنید. برای دریافت وام فوری از ونسی کافی است در سایت ثبت نام و احراز هویت کنید، سپس با تعیین جزئیات وام مانند مبلغ و مدت زمان بازپرداخت و سپس ارائه یکی از تضمین‌های ذکر شده، می‌توانید درخواست خود را نهایی کنید تا در چند روز کاری پردازش و وام شما پرداخت شود.

خرید وام

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط