روش‌های دریافت وام بدون ضامن

پیدا کردن ضامن یکی از سخت ترین بخش‌های دریافت وام از بانک‌ها است، به طور کلی بانک فردی را به عنوان ضامن قبول می‌کنند که دارایی فیش حقوقی باشد و در برخی موارد حتما فرد باید کارمند رسمی یک نهادی باشد. همچنین ضامن مورد نظر نباید بدهی معوق بانکی داشته باشد و درصورتی که حجم بدهی‌های فرد زیاد باشد، بانک ضامن شما را رد خواهد کرد. از طرف دیگر زمانی که شما اقساط وام خود را به موقع پرداخت نکنید، بانک حساب ضامن را موقتا تا زمان پرداخت اقساط مسدود خواهد کرد. با توجه به مسائل ذکر شده، حتی بسیاری از افراد که همه شرایط را دارند اما ضامن اطرافیان خود نمی‌شوند تا با مشکلی مانند مسدودی حساب رو به رو نشود. همه این مسائل دست به دست هم می‌دهند تا پیدا کردن ضامن معتبر به یکی از بخش‌های پرچالش در فرایند دریافت وام، تبدیل شود. این موضوع باعث می‌‌شود ا بسیاری از افرادی که دارای امتیاز وام هستند نتوانند آن را دریافت کنند و به دنبال روش دیگری برای دریافت وام بدون ضامن بگردند. در این مقاله برخی از راههای دریافت وام فوری بدون را بررسی می‌کنیم.

وام بانکی بدون ضامن

برای دریافت وام از بانک‌ها معمولا شرایطی مانند داشتن سپرده بانکی، میانگین حساب بالا و موارد این چنینی را نیاز دارید تا امتیاز دریافت وام را کسب کنید. همچنین اکثر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود عموما در کنار تضمین‌هایی مانند چک و سفته از آنها معرفی ضامن کارمند را نیز درخواست می‌کنند. اما در برخی از تسهیلات بانکی، شرایط دیگری برای دریافت وام وجود دارد و نیازی به ضامن کارمند نیست، از جمله این طرح‌ها می‌توان به تسهیلات با تضمین طلا، برخی از تسهیلات روی سپرده، تسهیلات ویژه کارمندان و بازنشستگان اشاره کرد، که به ترتیب آنها را بررسی می‌کنیم.

وام طلا

یکی از روش‌های دریافت وام فوری بدون ضامن، وام با تضمین طلا است که توسط برخی از بانک‌ها ارائه می‌شود و مبلغ وام آن حدود 10 تا 20 درصد ارزش طلای شما خواهد بود. برای دریافت وام با طلا، ابتدا با مقدار طلایی که قصد وثیقه گذاری آن را دارید به بانک مراجعه می‌کنید تا کارشناس بانک آن را ارزش گذاری و سپس مبلغ وام قابل تخصیص به شما را اعلام کند. در مرحله بعد با تکمیل پرونده و تضمین طلای مورد نظر می‌توانید وام دریافت کنید و با پرداخت اقساط یا تسویه کامل در موعد مقرر دارایی خود را آزاد کنید.

وام روی سپرده

بسیاری از بانک‌ها برای تشویق مشتریان خود به سپرده گذاری در بانک، طرح ارائه تسهیلات با سپرده گذاری را به آنها ارائه می‌دهند. در این نوع از طرح‌ها کاربران برای مدت معین در بانک سپرده گذاری می‌کنند تا امتیاز آنها در بانک مورد نظر افزایش یابد و بتوانند بخش از ارزش سپرده خود را وام دریافت کنند. بانک‌ها برای ارائه این نوع از تسهیلات معمولا از شما ضامن کارمند را درخواست می‌کنند اما در برخی از بانک‌ها که اصل سپرده شما تا پایان تسویه وام مسدود می‌شود، ممکن است بتوانید وام بدون ضامن دریافت کنید.

وام کارمندان و بازنشستگان

 بعضی از تسهیلات بانک‌ها برای کارمندان دولتی و بازنشستگان است، آنها با مراجعه به بانک و ثبت درخواست در صف پرداخت وام قرار می‌گیرند و اقساط وام به صورت ماهانه از حقوق آنها کسر می‌گیردد. این تسهیلات ویژه کارمندان و بازنشستگان در طرح‌های مختلفی مانند خرید اقساطی لوازم منزل، وام کمک هزینه و… ارائه می‌گردد که شرایط دریافت آنها در هر سازمان و نهاد دولتی متفاوت است. همچنین برخی از سازمان‌های خصوصی نیز که طرف قرارداد برخی بانک‌ها و موسسات مالی هستند، با اعطای معرفی نامه دریافت وام، شرایط دریافت وام و تسهیلات را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند. البته همه طرح‌های ارائه تسهیلات به کارمندان و بازنشستگان بدون ضامن نیست و برای دریافت برخی از وام‌ها، کارمندان و بازنشستگان نیز به ضامن کارمند نیاز دارند که تعداد ضامن مورد نیاز برای دریافت وام با توجه به مبلغ آن مشخص می‌گردد و با افزایش مبلغ وام به تعداد ضامن بیشتری نیاز خواهید داشت.

دریافت وام از پلتفرم‌های آنلاین

برخی از پلتفرم‌های دریافت وام آنلاین با تضمین چک و سفته به شما وام و تسهیلات پرداخت می‌کنند و داشتن ضامن کارمند جز شرایط اغلب آنها نیست، روش پرداخت تسهیلات آنها به دو صورت پرداخت وام نقدی و وام خرید کالا یا دریافت خدمات، انجام می‌شود. در روش پرداخت وام نقدی بعد از تکمیل اطلاعات و مدارک و ارائه تضمین، وام شما بعد از مدتی به حساب بانکی پرداخت خواهد شد و در روش دریافت وام خرید کالا، به شما اعتبار خرید از مجموعه‌ها و فروشگاه‌های مورد تایید پلتفرم وام دهی داده می‌شود تا اعتبار مورد نظر را برای خرید لوازم الکترونیکی، لوازم منزل یا هر کالا و خدمات دیگری صرف کنید.

وام فوری بدون ضامن

یکی از روش‌های دریافت وام فوری بدون ضامن، دریافت وام از ونسی با تضمین دارایی‌های دیجیتال مانند رمزارزها، چک و سفته الکترونیکی، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری است. در این روش شما می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در سایت ونسی، با ارائه یکی از تضمین‌های ذکر شده، جزئیات وام خود را مشخص و درخواست خود را نهایی کنید تا در چند روز کاری پردازش و پرداخت شود. برای دریافت وام از ونسی شما فقط به یکی از تضمین‌های ذکر شده نیاز دارید و نیازی به داشتن شرایطی مانند معرفی ضامن کارمند یا داشتن میانگین و گردش حساب نیست. همچنین تمام این مراحل از ثبت نام تا ارائه تضمین و دریافت وام به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. علاوه براین با پرداخت اقساط و تسویه وام، می‌توانید برای وام جدید با مبلغ بالاتر درخواست دهید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط