روش‌های دریافت وام بدون سپرده

وام بدون سپرده

سپرده گذاری یکی از رایج‌ترین کارها برای جمع آوری امتیاز مورد نیاز جهت دریافت وام است، اما برخی از افراد ممکن است سرمایه کافی برای سپرده گذاری میان مدت در بانک را نداشته باشند یا بنا به هر دلیلی به سپرده خود نیاز داشته باشند و نخواهند برای یک مدت چند ماهه آن را در حساب بانکی خود قفل کنند. همچنین افرادی که قصد دارند در زمان کوتاه تری به تسهیلات مورد نظر دسترسی پیدا کنند معمولا روش سپرده گذاری را انتخاب نمی‌کنند، چرا که در این روش متقاضی وام ابتدا باید حساب باز کند و برای چند ماه سرمایه خود را در بانک سپرده گذاری کند تا شرایط دریافت وام را پیدا کند. در مرحله بعد فرد متقاضی باید پرونده وام خود را تکمیل کند و در صورت لزوم، ضامن معتبر به بانک معرفی کند تا پرونده وام خود را تکمیل کند و وارد صف پرداخت وام شود. در نهایت پس از چند ماه با توجه به تعداد متقاضیان و میزان نقدینگی صندوق، وام متقاضی پرداخت خواهد شد. با توجه به زمانبر بودن دریافت وام با روش سپرده گذاری، در این مقاله برخی از روش‌های دریافت وام بدون سپرده را بررسی می‌کنیم.

وام کارمندی

یکی از وام‌های بانکی که برای دریافت آن به سپرده گذاری نیاز ندارید، وام کارمندی است که به این گروه از افراد با فیش حقوقی ارائه می‌شود. کارمندان و بازنشستگانی که بدهی معوق بانکی دارند و از امتیاز بالایی در بانک برخوردار هستند، می‌توانند برای وام کارمندان و بازنشستگان درخواست ثبت کنند. مبلغ وام و شرایط ارائه آن در هر بانک متفاوت است، اما به طوری افراد کارمند یا بازنشسته که متقاضی این وام هستند، کافی است به همراه فیش حقوقی خود به بانک مراجعه کند تا سوابق مالی آنها بررسی شود و در صورت نداشتن چک برگشتی و بدهی بانکی سررسید شده، می‌توانند وام بدون ضامن دریافت کنند. علاوه بر تسهیلات ویژه کارمندان، برخی از بانک‌ها با سپرده گذاری یا روی سند ملک ممکن است به مشتریان خود وام پرداخت کنند و در این نوع از اعطای وام، در صورتی که بانک سپرده شما را تا پایان پرداخت اقساط نگهداری کند، ممکن است از شما داشتن ضامن کارمند را درخواست نکند. البته توجه داشته باشید که در این صورت مبلغ سپرده شما تا پایان اقساط نزد بانک می‌ماند و در صورتی که علاوه بر مبلغ وام به اصل سپرده نیاز داشته باشید، این روش برای دریافت وام مناسب نیست. روش دریافت وام بدون ضامن با سپرده گذاری میان مدت، بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد ندارند از سپرده بانکی خود برداشت کنند و با وام دریافت شده بخواهند مسائل مالی خود را حل کنند.

وام فوری با تضمین دارایی

وام فوری بدون سپرده

برخی از بانک‌ها و موسسات مالی تسهیلاتی تحت عنوان وام بدون ضامن با سند ملک و خودرو ارائه می‌دهند که در زمان کوتاهی قابل دریافت است. مبلغ این تسهیلات بستگی به ارزش ملک یا خودرو شما دارد و ارائه دهنده وام با کارشناسی دارایی مورد نظر، بخشی از ارزش آن را به شما وام می‌دهد. دریافت وام با سند ملک یا خودرو، شرایط خاص خود را دارد و برای همه افراد دارای ملک یا خودرو قابل دریافت نیست. به عنوان مثال این وام به دارندگان خودرو تاکسی یا ماشین‌های نیمه سنگین و سنگین تعلق نمی‌گیرد و فقط برای مالکان خودروهای سواری شخصی قابل دریافت است. همچنین برای دریافت این وام با تضمین سند ملک، ممکن است شهر مورد نظر شما تحت پوشش این طرح نباشد و نتوانید با سند ملک مورد نظر وام دریافت کنید. برای گرفتن تسهیلات با تضمین سند خودرو یا ملک، ارزش دارایی شما باید بیشتر از یک مبلغ مشخصی باشد تا وام به آن تعلق بگیرد. همچنین بعد از تایید مدارک و مشخص شدن مبلغ وام قابل ارائه، سند دارایی مورد نظر تا تسویه کامل وام در رهن بانک یا موسسه مالی خواهد بود و امکان فروش آن را نخواهید داشت. علاوه بر سند دارایی مورد نظر، در برخی از بانک‌ها برای دریافت این نوع وام به تضمینی مانند چک و سفته نیاز خواهید داشت تا پرداخت اقساط ماهانه شما را تضمین کند.
 یکی از روش‌های دریافت وام بدون سپرده، وام طلا است، که به شما این قابلیت را می‌دهد بخش کوچکی از ارزش طلا خود را وام دریافت کنید. برخی از افراد از این روش استفاده می‌کنند تا به جای نگهداری طلا در منزل آن را در صندوق امانت بانک قرار دهند و بخش از ارزش آن را وام دریافت کنند. در واقع آنها بیشتر به دنبال جای امنی برای نگهداری طلاهای خود هستند تا در منزل خود نگهداری نکنند. اما اگر فردی بخواهد با تضمین طلا از بانک وام دریافت کند، باید بداند که اکثر بانک‌ها مبلغ وام زیادی را با تضمین طلا پرداخت نمی‌کنند و در صورتی که به مبلغ وام بیشتری نیاز دارید، باید دنبال روش دیگری مانند، سایر وام‌های بانکی یا دریافت وام فوری از ونسی باشند. برخی از موسسات مالی که در حوزه وام دهی فعال هستند، امکان دریافت وام با طلا را فراهم کرده‌اند. این موسسات مبلغی بیشتری با توجه به ارزش طلا شما وام پرداخت می‌کنند، اما از آنجایی که به نهادی وابسته نیستند و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، درصد سود وام آنها بیشتر است. از طرف دیگر طلا یک دارایی است که قدرت نقد پذیری بالایی دارد و امکان نقد کردن آن برای موسسه فراهم است. بنابراین اعتماد کردن به هر شرکتی برای دریافت وام با طلا کار درستی نیست. علاوه بر موسسات خصوصی برخی از طلا فروشی‌ها ممکن است به واسطه آشنایی، طلا شما را به عنوان تضمین نگه دارند و مبلغی وام به شما پرداخت کنند که جزئیات وام و درصد سود آن به صورت توافقی تعیین می‌شود و چارچوب خاصی برای آن وجود ندارد.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط