کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول برای همه افراد یک معنی را به همراه دارد و عموم افراد جامعه از آن برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.در بازار ارزهای دیجیتال نیز شما به این ابزار نیاز دارید. کیف پول یا ولت (Wallet) شما در بازار ارزهای دیجیتال، یک ابزار برای نگهداری دارایی‌های رمز ارز شما است. این ابزار مورد نیاز در دنیای کریپتو، به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شود. زمانی که شما ارزهای دیجیتال خود را به ولت یک صرافی متمرکز نظیر بایننس واریز کنید، شما از یک کیف پول متمرکز استفاده کرده‌اید که اختیار ملی آن دست یک نهاد متمرکز به نام بایننس است.

در مقابل شما می‌توانید از کیف پولهای غیرمتمرکز مانند تراست ولت استفاده کنید. در کیف پولهای غیرمتمرکز شما تنها فردی هستید که به دارایی شما دسترسی دارد و این قابلیت از طریق تعدادی کلمه برای بازیابی حساب قابل اثبات است. حتی برخلاف تصور عموم مردم ولتی که از آن استفاده می‌کنید، به دارایی شما دسترسی ندارد و صرفا میزان دارایی شما را در شبکه‌های بلاک‌چینی نمایش می‌دهد. برا اطمینان از این موضوع می‌توانید کلمات خصوصی خود را در یک ولت دیگر مانند اکزودوس وارد کنید. سپس تمام دارایی‌های خود را در ولت جدید مشاهده خواهد کرد.

wallet01

کیف پول سرد و گرم

مهم ترین مسئله ای که امنیت یک این ابزار رمز ارزی را به چالش می‌کشد آنلاین یا آفلاین بودن آن است. براین اساس که یک ولت کلید خصوصی شما را چگونه نگهداری می کند، به دو دسته سر و گرم تقسیم می‌شوند. کیف پولهایی که کلید خصوصی شما را افلاین نگه دارند کیف پول سرد هستند. در مقابل ولت‌هایی که کلید خصوصی شما را آنلاین نگه داری می‌کنند، کیف پول گرم محسوب می‌شوند. کیف پولهای سرد با اینکه امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند، اما دسترسی به انها فرایند طولانی تری را به همراه دارد. به عنوان مثال در صورتی که از ولت لجر استفاده کنید، این ولت یک دستگاه فیزیکی دارد. برای استفاده از کیف پول، انتقال دارایی‌ها این ولت باید به وسیله یک نرم افزار به سیستم شما متصل شود تا امکان استفاده از آن را پیدا کنید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط