انتخاب وثیقه برای دریافت وام ارز دیجیتال

دریافت وام ارز دیجیتال

رمزارزها نوع جدیدی از دارایی ها هستند که از آنها می‌توان به عنوان تضمین برای دریافت وام استفاده کرد. ارزهای دیجیتال، دارایی هایی هستند که ارزش آنها دائما در حال تغییر است و نوسانات را تجربه می کنند، بنابراین، رمزارزی که برای وام گرفتن و انتخاب می کنید باید از جنبه های مختلف بررسی شود. اگر بخواهیم با یک مثال ساده توضیح دهیم، زمانی که شما از یک دارایی مانند سفته الکترونیکی برای دریافت وام استفاده می کنید، به عنوان تضمین یک مبلغ مشخصی سفته ارائه می دهید و بعد از تسویه وام، سفته شما آزاد می شود. نکته قابل توجه این است که ارزش وثیقه در فرایند دریافت با سفته و تسویه آن تغییر نمی کند، اما برای دریافت وام با ارز دیجیتال به این صورت نیست و ارزش رمزارز وثیقه شما دائما در حال نوسان است.

متوجه شدیم که تفاوت وثیقه رمزارزی با سایر دارایی دیجیتال، در ثبات ارزش وثیقه است. شما ممکن است امروز با تضمین بیت کوین وام دریافت کنید و زمانی که اقساط شما تمام شود، ارزش دارایی شما افت یا رشد کرده باشد. این موضوع نوسان ارزش دارایی، ممکن است به سود یا ضرر شما باشد، به این معنا که اگر در زمانی که وام ارز دیجیتال خود را تسویه می کنید، رمزارز وثیقه شما رشد کرده باشد، شما سود کرده و اگر ارزش آن افت کرده باشد، با ضرر رو به رو شده اید. در نتیجه شما رمزارزی که قصد وام گرفتن با تضمین آن را دارید، باید از همه جوانب بررسی کنید و با آگاهی کامل اقدام به دریافت وام کنید. مثلا اگر قصد دارید تا تتر خود را به دلیل بی ثباتی قیمت دلار نگه دارید اما همزمان به پول نقد نیاز دارید، می توانید با تضمین تتر وام دریافت کنید که ریسک پایین تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد.

انتخاب رمزارز مناسب برای دریافت وام ارز دیجیتال

انتخاب رمزارز بستگی به شرایط و هدف شما از دریافت وام با ارزهای دیجیتال دارد. به عنوان مثال، شما قصد دارید تا بیت کوین بیشتری بخرید و روی این رمزارز سرمایه گذاری کنید، اما در حال حاضر سرمایه کافی برای این کار را ندارید. در نتیجه شما می توانید با تضمین بیت کوین یا هر رمزارز دیگری که دارید، وام دریافت کنید و مجدد روی بیت کوین یا یک رمزارز دیگر سرمایه گذاری کنید. بعد از تسویه اقساط، حالا شما دارایی‌های خود را افزایش داده اید و جدا از رمزارزی که به عنوان تضمین قرار داده بودید، حالا دارایی رمزارزی شما افزایش یافته است، بدون این که پول نقدی بابت خرید آن پرداخت کنید. تفاوت سرمایه گذاری به وسیله دریافت وام با اینکه مدتی پس انداز کنید و سپس رمزارزهای خود را افزایش دهید، در این است که تا زمانی که شما پس انداز خود را افزایش دهید، ممکن است قیمت بیت کوین افزایش یافته باشد و با قیمت قبلی قادر به خرید آن نباشید.

برخلاف شرایط مثال قبلی که شما قصد سرمایه گذاری داشتید و ریسک های دریافت وام با کریپتو را پذیرفته بودید، حالا تصور کنید که شما می خواهید در شرایط کم ریسک تر با ارزهای دیجیتال وام دریافت کنید و مبلغ وام را خرج یکی از نیازهای زندگی خود کنید. در این شرایط طبیعتا به دنبال رمزارزی می گردید که احتمال نوسان آن پایین باشد تا شما با تضمین آن وام دریافت کنید و هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید. در شرایطی که شما دید سرمایه گذاری ندارید و صرفا میخواهید به جای فروش ارز از طریق آن وام دریافت کنید، استیبل کوین هایی نظیر usdt busd و dai گزینه بهتری برای دریافت وام هستند. استیبل کوین ها به دلیل ثبات قیمتی که دارند، گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان تضمین وام جهت کاهش ریسک هستند.

ریسک انواع ارز دیجیتال برای دریافت وام

تنها ویژگی که شرایط دریافت وام ارز دیجیتال را از وام با سایر دارایی های دیجیتال متفاوت می‌کند، بحث نوسان ارزش رمزارزها است. در صورتی که ارزش تضمینی که با آن وام دریافت کردید، افت کند، شما می توانید با افزایش تضمین خود، از نقد شدن تضمین توسط پلتفرم وام دهی جلوگیری کنید. ارز دیجیتال شما در واقع تنها تضمینی است که در اختیار پلتفرم وام دهی قرار می دهید و مانند وام بانکی خبری از ضامن معتبر و نیاز به میانگین حساب نیست. صرفا با وثیقه گذاری ارز دیجیتال وام دریافت می‌کنید و از دیدگاه سرمایه گذاری نیز ارزش دارایی شما امکان رشد دارد و از طرف دیگر داشتن وثیقه دلاری از شما در برابر تورم ایران محافظت می‌کند. همچنین موضوع افت ارزش تضمین مسئله پیچیده ای نیست و در صورتی که ونسی را برای دریافت وام با ارز دیجیتال انتخاب کنید، در صورت افت نقدینگی از طرف پشتیبانی با شما ارتباط برقرار کرده و شما را راهنمایی می‌کنند.

%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA %D9%88%D8%A7%D9%85 1

دریافت وام فوری با ارز دیجیتال

اگر قصد دارید با تضمین ارز دیجیتال خود در زمان کوتاه چند ساعت تا سه روز وام دریافت کنید، ونسی گزینه مناسبی برای شماست. شما می توانید با تضمین ارزهای دیجیتال رایج، نظیر بیت کوین، اتریوم، تتر، آواکس،کاردانو و برخی دیگر از استیبل کوین‌ها و ارزهای محبوب، وام دریافت کنید و اقساط آن را ماهانه پرداخت کنید. مزیتی که ونسی نسبتا به رقبای خود دارد، این است که کاربران ایرانی می توانند وام را در حساب بانکی خود دریافت کنند و اقساط خود را به صورت ماهانه از طریق شارژ کیف پول پرداخت کنند. علاوه براین، ونسی پیچیدگی فرایندهای وام دهی پلتفرم‌های خارجی را ندارد و ثبت نام، پردازش اطلاعات و دریافت وام زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. همچنین در هر مرحله که با چالش یا سوالی رو به رو شوید می‌توانید از طریق چت آنلاین در کمترین زمان به پشتیبانی ونسی دسترسی پیدا کنید تا مشکل شما را حل کنند.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط