بررسی زمان انتظار برای دریافت وام‌ آنلاین

دریافت وام فوری، یکی از مزیت‌های وام‌ و تسهیلات آنلاین است که توسط پلتفرم‌های مالی فعال در حوزه وام دهی ارائه می‌شود. همچنین به این دلیل که وام‌های بانکی فرایند دریافت نسبتا طولانی دارند و متقاضی چندین بار باید به بانک مراجعه کند، محبوبیت پلتفرم‌های وام دهی آنلاین مانند ونسی در حال افزایش است. برای دریافت وام از بانک فرد متقاضی ابتدا باید برای ثبت درخواست اطلاع یافت از شرایط دریافت وام به بانک مراجعه کند. در مرحله بعد با توجه به نوع تسهیلات بانک از متقاضی مدارک و تضمینی مانند چک و سفته درخواست می‌کند. همچنین در صورتی که تسهیلات از نوع دریافت وام با سپرده گذاری یا وام قرض الحسنه باشد، فرد درخواست کننده وام باید برای مدت چند ماه تا یک سال اقدام به سپرده گذاری کند تا امتیاز کافی برای دریافت وام را کسب کند. در مقابل برای دریافت وام آنلاین یا غیرحضوری، در تمام مراحل اعم از ثبت نام و احراز هویت، ارائه تضمین و بررسی وضعیت مالی متقاضی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و با تلفن همراه یا لپ تاپ می‌توانید این مراحل را طی کرده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنید. در این مقاله مدت زمان انتظار در هر مرحله از دریافت وام آنلاین را بررسی می‌کنیم.

مدت زمان طی کردن مراحل مختلف برای دریافت انواع وام آنلاین

احراز هویت و تایید مدارک

در وام‌های بانکی، قدم اول ارائه مدارک و پر کردن فرم‌های درخواست وام است، اما کل این فرایند در وام آنلاین، با چند کلیک انجام می‌شود. به عنوان مثال برای دریافت وام فوری بدون ضامن از ونسی، می‌توانید با ثبت نام و ارائه مدارک هویتی، فرایند احراز هویت خود را تکمیل کنید و بعد از تایید احراز هویت، وارد فرایند درخواست وام شوید. البته برخی از پلتفرم‌های وام دهی شرایط نسبتا پیچیده تری دارند و مدارک بیشتری را از فرد متقاضی درخواست می‌کنند که این عمل، فرایند ثبت نام و دریافت وام را طولانی می‌کند. برخی از پلتفرم‌های وام دهی علاوه بر مدارک، تاریخچه و سوابق حساب‌های بانکی متقاضی را نیز بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند فرد درخواست دهنده، بدهی بانکی معوق نداشته باشد. این فرایند سبب افزایش زمان بررسی مدارک می‌شود تا فرد متقاضی اعتبار سنجی شود. اما برای دریافت وام از ونسی بعد از ارائه مدارک می‌توانید برای ارائه تضمین و دریافت وام اقدام کنید و میزان وام شما با توجه به مقدار و نوع تضمین مشخص می‌شود و براساس سوابق بانکی نخواهد بود. همچنین در صورتی که بعد از دریافت وام اول از ونسی، اقساط خود را به موقع پرداخت و وام را تسویه کنید، می‌توانید برای دفعات بعد وام با مبلغ بیشتر دریافت کنید.

ارائه تضمین و بررسی امتیاز کاربری

%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C %D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86 %D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1 %D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA %D9%88%D8%A7%D9%85 %D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86
دریافت وام

 بعد از احراز هویت، در صورتی که مدارک تکمیل باشد و اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، مرحله ارائه تضمین و بررسی امتیاز است. در این مرحله کاربر باید تضمین مورد نظر خود را واریز کند تا توسط پلتفرم وام‌دهی بررسی شود. این تضمین می‌تواند ارزهای دیجیتال مانن بیت کوین، اتریوم و… یا تضمینی مانند چک و سفته الکترونیکی باشد. در حال حاضر برای دریافت وام از ونسی می‌توانید با تضمین ارزهای دیجیتال وام دریافت کنید و به زودی چک و سفته الکترونیکی، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری نیز به ونسی اضافه می‌شود. بررسی تضمین توسط ونسی زمان طولانی ندارد و کاربر باید با توجه به مبلغ وام مورد نظر یکی از تضمین‌های قابل قبول ونسی را واریز کند تا به مرحله بعد از دریافت وام هدایت شود. بعد از ارائه تضمین فرد وارد مرحله امضای قرارداد الکترونیکی می‌شود و با مطالعه و پذیرش قرارداد درخواست متقاضی نهایی خواهد شد. فرایند ارائه تضمین در برخی از پلتفرم‌های وام دهی ممکن است چند روز تا چند هفته کاری طول بکشد و در صورتی که وام خرید اعتباری باشد و فرد بخواهد کالایی را از مجموعه وام دهی یا طرف قرارداد مجموعه خریداری کند، این فرایند ممکن است چند هفته زمان ببرد.

ثبت نهایی درخواست و صف متقاضیان

مرحله آخر ثبت نهایی درخواست تسهیلات است که معمولا در پلتفرم‌های آنلاین، با امضای قرارداد دیجیتال انجام می‌شود. در صورتی که پلتفرم مورد نظر از متقاضی چک و سفته درخواست کند، ابتدا باید این نوع تضمین به مجموعه ارسال شود و بعد از تایید تضمین، متقاضی می‌تواند درخواست نهایی خود را ثبت کند. اما تمام این مراحل در ونسی به صورت آنلاین با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. همچنین بعد از ثبت درخواست در ونسی، طی چند روز کاری وام درخواستی پردازش و پرداخت خواهد شد.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط