راه‌های خرید از فروشگاه‌های خارجی

درآمد دلاری

تحریم‌ها باعث شده تا قابلیت استفاده برای ایرانی‌ها محدود شود و به بسیاری از خدمات دسترسی نداشته باشند، از جمله این خدمات می‌توان به خدمات آموزشی مانند یودمی که یک پلتفرم ارائه دهنده دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف است، اشاره کرد. علاوه براین امکان دسترسی به فروشگاه‌های بین المللی مانند آمازون برای ایرانی‌ها وجود ندارد و از این سبک خدمات محروم هستند. دلیل اصلی محرومیت از خدمات و کالاهای بین المللی، دسترسی نداشتن به یک کارت عابر بانک با قابلیت نقل و انتقال به سایر کشورها است و با کارتهای بانکی ایرانی امکان پرداخت بین المللی برای شما وجود ندارد. با این حال اگر دوست از سرویس‌های بین المللی خرید خود را انجام دهید و به کالاها و خدمات آنها دسترسی پیدا کنید،  روش‌هایی مانند استفاده از شرکت‌های واسط، استفاده از آشنایان ساکن خارج ایران، دریافت کارت عابر بین المللی یا خرید با ارز دیجیتال، این امکان برای شما فراهم می‌‌کنند تا خرید خود را انجام دهید که در ادامه هر روش را بررسی می‌کنیم.

افراد خارج از ایران

بسیاری از مردم در اقوام، اطرافیان یا دوستان خود کسانی را می‌شناسند که مهاجرت کرده و خارج از ایران سکونت دارند. یکی از راه‌های خرید اقز فروشگاه‌های خارجی و دسترسی به خدمات آنها استفاده از افراد ساکن خارج از ایران است. شما می‌توانید برای دریافت کالا یا خدمات مورد نظر از این افراد درخواست کنید تا خرید مورد نظر را انجام دهند و در مقابل معادل ریالی خدمات مورد نظر را برای آنها واریز کنید. البته اعتماد کردن به هر کس در این زمینه کار درستی نیست و ممکن است با ضرر مالی مواجه شوید و از طرف دیگر ممکن است فرد مورد نظر این کار را با نارضایتی انجام دهد و بعداً در ارتباط با او با مشکل مواجه شوید. البته در برخی از کشورها افراد مالیات سنگینی بابت خریدها و نقل و انتقالات مالی می‌پردازند، بنابراین ممکن است فرد مورد نظر با در نظر گرفتن قوانین مالیاتی درخواست شما را رد کند و خرید بیت المللی شما را انجام ندهد.

شرکت‌های واسطه

یکی از راه‌های دسترسی به فروشگاه‌ها و خدمات خارج از ایران استفاده از شرکت‌های واسطه است. بعد از افزایش تحریم‌ها و محدود شدن دسترسی کاربران به خدمات بین المللی، گروهی از شرکت به عنوان واسطه میان کاربر ایرانی و خدمات خارجی فعالیت خود را شروع کردند. این شرکت‌ها در حوزه مختلف مانند پوشاک، دارو و کالاهای این چنینی وجود دارد و برخی از آنها روی خدمات دیجیتال مانند فروش حساب کاربری در سرویس‌های بین المللی مانند یوتیوب فعال هستند. نکته حائز اهمیت در خرید از این شرکت‌ها نحوه ثبت سفارش و میزان کارمزد آنها است. برخی از آنها برای ارائه خدمات کارمزد بالایی از شما اخذ می‌کنند که در برخی مواقع می‌توان همان خدمات را با هزینه کمتر از یک مجموعه دیگر دریافت کرد. همچنین مدل پرداختی آنها با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد، از این جهت که کل پول را پیش از دریافت خدمات از شما بگیرند یا بعد از دریافت سرویس مورد نظر تسویه کامل صورت گیرد. در نهایت باید گفت که همه شرکت‌های فعال در حوزه ارایه خدمات پرداخت بین المللی، مجموعه‌های معتبری نیستند و پیش از خرید و انتقال پول باید تحقیق کافی انجام دهید و از افرادی که تجربه خرید از آنها را دارند، نحوه فعالیت آنها را بپرسید تا شرایط آنها آگاه شوید.

خرید با ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های انجام پرداخت‌های بین المللی استفاده از ارزهای دیجیتال هستند، این نوع از دارایی‌های دیجیتال علاوه بر جنبه سرمایه‌گذاری، به عنوان یک ابزار پرداخت شناخته می‌شوند و برخی از پلتفرم‌های بین المللی، به درگاه پرداخت خود قابلیت بپزداخت با رمزارزها را اضافه کردند. همچنین در صورتی که قابلیت پرداخت با ارزهای دیجیتال در بین گزینه‌های پرداخت یک پلتفرم نباشد، می‌توانید با پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید و شرایط خود را توضیح دهید تا وضعیت شما بررسی شود و ممکن است بتوانید خدمات مورد نظر را با پرداخت رمز ارزی دریافت کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های ارزهای دیجیتال دریافت وام است. شما می‌توانید با تضمین ارزهای دیجیتال رایج مانند بیت کوین،اتریوم،تتر و… وام فوری دریافت کنید و اقساط ماهانه آن را پرداخت کنید. برای دریافت وام با ارز دیجیتال می‌توانید از ونسی استفاده کنید، کافیست در سایت ونسی ثبت نام و احراز هویت کنید سپس با ارائه ارز دیجیتال مورد نظر به عنوان تضمین، جزییات وام خود را مشخص کنید تا در چند روز کاری پردازش و وام شما پرداخت شود. علاوه بر ارزهای دیجیتال با تضمین دارایی‌های دیجیتال دیگر مانند چک و سفته الکترونیکی، سهام و صندوق‌هایی سرمایه گذاری، می‌توانید از ونسی وام دریافت کنید و با تسویه اقساط برای نام جدید با مبلغ بالاتر درخواست دهید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط