روش‌های رسیدن به درآمد دلاری

درآمد دلاری

با افزایش هزینه‌های جاری زندگی، بسیاری از مردم به دنبال راه جدیدی برای درآمدزایی می‌گردند، اما با توجه به افزایش تورم، افزایش درآمد ریالی به تنهایی نمی‌تواند مشکل مالی شما را حل کند، این موضوع باعث می‌شود تا برخی افراد مانند برنامه نویسان، تولیدکنندگان محتوا، طراح‌های محصول تمام افرادی که به صورت ریموت می‌توانند کار کنند، به دنبال راهی برای همکاری با شرکت‌های خارجی بگردند. افرادی هم که امکان گرفتن پروژه از شرکت‌های خارجی را ندارند به دنبال روش‌های دیگری مانند همکاری در فروش با شرکت‌های بین المللی، فروش دوره آموزشی، راه اندازی کانال یوتیوب، ترید و سرمایه گذاری و راه‌های این چنینی می‌روند تا بتوانند راهی برای افزایش درآمد خود ایجاد کنند. در این مقاله برخی از راه‌های رسیدن به درآمد دلاری را بررسی می‌کنیم.

پیدا کردن پروژه خارجی

بعد از دوران کرونا، دورکاری یا به اصطلاح ریموت کار کردن به یکی از فرهنگ‌های سازمانی در شرکت‌های مختلف مانند شرکت‌های نرم افزاری تبدیل شد. دورکاری فرصتی برای افراد ماهر ساکن ایران مانند برنامه نویسان و طراحان بود تا بتوانند بدون اینکه مهاجرت کنند، به درآمد دلاری برسند و در پروژه‌های خارجی مشارکت داشته باشند. برخی از افراد ساکن ایران توانستند در این زمان به عنوان نیروی تمام وقت در شرکت‌هایی مانند شرکت‌های اروپایی مشغول به کار شوند و برخی دیگر با شبکه سازی در پلتفرم‌های مربوط به شغل خود، توانستند تا به صورت پروژه‌ای یا فریلنسری با شرکت‌های بین المللی کار کنند. فرصت دورکاری با شرکت‌های خارجی به صورت پروژه‌ای یا تمام وقت همچنان وجود دارد و در صورتی که هر حوزه ای میتوانید به صورت ریموت، از مهارت خود برای توسعه یک پروژه استفاده کنید، کافی است در سایتهای کاریابی بین المللی یا سایت‌های مربوط به فریلنسری به دنبال کار با درآمد دلاری یا پروژه پاره وقت بگردید. برای این کار لازم است در حوزه مورد نظر سابقه کار خوبی داشته باشید تا اعتماد کارفرما به شما جلب شود و پیدا کردن پروژه خارجی برای افراد تازه کار دشوارتر است. از طرف دیگر شما باید شبکه سازی کنید و در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین با افراد هم حرفه خود ارتباط برقرار کنید تا از این ارتباط برای پیدا کردن پروژه بتوانید استفاده کنید.

کانال یوتیوب و تولید محتوا

تولید محتوا در یوتیوب یکی از راه‌های محبوب درآمدزایی برای علاقه مندان به حوزه تولید محتوا است. روش درآمد از یوتیوب به این صورت است که شما در یک حوزه مشخص مانند سرگرمی یا یک حوزه تخصصی مانند برنامه نویسی، شروع به تولید محتوا می‌کنید و بازدیدکنندگان ویدیو شما در حین تماشای ویدیو تبلیغات محصولات و مجموعه‌های مختلف را تماشا می‌نند و بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات به شما تعلق خواهد گرفت. علاوه بر درآمدزایی از طریق بارگذاری محتوا در یوتیوب در صورتی که کانال یوتیوب شما به یک کانال محبوب تبدیل شود، مدیران شرکت‌ها و افراد دارای محصول برای تبلیغات و اسپانسر شدن در ویدیوهای شما درخواست تبلیغات به شما ارسال می‌کنند و از این طریق نیز می‌تـوانید درآمد کسب کنید. البته نقد کردن درآمد یوتیوب برای کاربران ایرانی که حساب بانکی بین المللی ندارند، کمی شرایط پیچیده‌ای دارد. برای این کار یا باید از حساب افراد ساکن خارج از ایران استفاده کنید که ممکن است به خاطر بحث مالیات این کار برای شما انجام ندهند. راه دیگر نقد کردن درآمد یوتیوب، استفاده از شرکت‌های واسطه است که درآمد شما را به واسطه حساب‌های بین المللی خود نقد می‌کنند و معادل ریالی آن را برای شما واریز می‌کنند. این شرکت‌ها به عنوان کمیسیون معمولا 10 تا 30 درصد از درآمد یوتیوب شما را برداشت می‌:نند و باقی مانده درآمد را برای شما واریز می‌کنند.

ترید و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی مانند فارکس، سهام و ارزهای دیجیتال، یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر تبلیغات زیادی پیرامون آن در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید و افراد زیادی وعده به رسیدن به درآمد دلاری از طریق سرمایه گذاری را می‌دهند تا شما دوره آموزشی آنها را خریداری کنید. در رابطه با بحث سرمایه گذاری باید گفت که این حوزه نیاز به تخصص و تجربه دارد و مسیری نیست که در زمان کوتاه شما را به سود مستمر و پایدار برساند که به عنوان درآمد ثابت بتوان برای امور روزمره روی آن حساب باز کرد. اما می‌توانید به عنوان یک روش برای پس انداز با کسب تجربه و مشورت با افراد ماهر، وارد حوزه سرمایه گذاری شوید و روی دارایی‌های مختلف مانند ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کنید. همچنین ارزهی دیجیتال علاوه بر سرمایه گذاری قابلیت استفاده به عنوان تضمین برای دریافت وام دارند، شما می‌توانید با تضمین ارزهای دیجیتال رایج مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و … از ونسی وام دریافت کنید. فقط کافی است در سایت ونسی ثبت نام و احراز هویت کنید، سپس با ارائه تضمین، جزئیات وام خود را مشخص کنید تا وام مورد نظر در چند روزکاری پردازش و پرداخت شود.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط