روش‌های خرید اقساطی جهیزیه در سال 1402

خرید قسطی جهیزیه

خرید اقساطی یکی از راه‌هایی است که امروزه مردم برای تهیه هرکالایی مانند لوازم خانگی، مسکن، پوشاک لوازم الکترونیکی و… به دنبال آن می‌روند. با گران شدن لوازم خانگی، خرید جهیزیه به یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی تبدیل شده، چرا که تهیه لوازمی مانند یخچال، ماشین لباس شویی، و به طور کلی لوازم ضروری زندگی، شرایط شروع زندگی را برای زوج‌‌های جوان سخت کرده است. در سال‌های اخیر برخی از زوج‌ها با حذف لوازم غیر ضروری زندگی خود را شروع کردند، اما در شرایط فعلی که قیمت‌‌‌ها تغییر لحظه‌ای را تجربه می‌کنند، خرید امکانات اولیه زندگی نیز به صورت نقدی امکان پذیر نیست. اما روش‌های خریداقساطی مانند خرید از فروشگاه‌های لوازم خانگی، دریافت وام خرید کالا و… از جمله راه‌هایی هستند که در شرایط فعلی امکان خرید قسطی را برای شما فراهم می‌کنند، در ادامه برخی از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دریافت وام آنلاین

امروزه به لطف پلتفرم‌هایی که با تضمین دارایی‌های دیجیتال مانند چک و سفته الکترونیکی، ارز دیجیتال، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری، به صورت کاملا آنلاین، خدمات وام دهی ارائه می‌دهند، فرایند و شرایط دریافت وام راحت‌تر شده است. یکی از این پلتفرم‌های آنلاین برای دریافت وام ونسی است، با تضمین یکی از دارایی‌های دیجیتال ذکر شده، می‌توانید در چند روز کاری وام دریافت کنید و بدون محدودیت در محل مصرف، این وام را برای خرید اقساطی جهیزیه یا هر کالا و خدمات دیگری صرف کنید. فرایند سریع و آسان دریافت وام از ونسی به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاه چند روزه به وام مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید و نگران گران شدن کالایی که قصد خرید آن را دارید، نباشید. برای دریافت وام از ونسی فقط کافیست داخل سایت ثبت نام و احراز هویت کنید و بعد از تعیین جزئیات وام (نوع ضمانت، مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت)، وام شما در چند روز کاری پردازش و پرداخت خواهد شد.

خرید اقساطی از فروشگاه لوازم خانگی

با افزایش قیمت لوازم خانگی، فروش نقدی فروشگاه‌های این حوزه نیز افت پیدا کرده است، صاحبان کسب و کارهای حوزه لوازم خانگی نیز تصمیم به افزودن قابلیت خرید اقساطی کرده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی، شرایط  و نحوه خرید اقساطی از آنها را بررسی کنید. به طور کلی فروشگاه‌های لوازم خانگی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا کالاهای موجود در فروشگاه خود را به صورت نقدی به فروش برسانند تا کالاهای جدیدتری را جایگزین آنها کنند. اما افزایش قیمت کالاها و کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان لوازم خانگی را ترغیب به ارائه طرح‌های فروش اقساطی لوازم خانگی کرده است. این نوع از فروشندگان عموما با تضمین چک و سفته و پرداخت مبلغ پیش پرداخت، امکان خرید اقساطی جهیزیه را برای خانواده‌ها فراهم کرده‌اند. همچنین نحوه بازپرداخت آنها مانند وام‌های بانکی به صورت اقساط بلند مدت سالانه نیست و آنها در یک بازه کوتاه مدت، قابلیت خرید اقساطی را فراهم می‌کنند تا امکان خرید برای مشتریان بیشتری فراهم شود.

یکی از مشکلات فروشگاه‌های لوازم خانگی، عدم تنوع برندها و دسته بندی محصولات است، به این معنی که تمام کالاهای مورد نیاز شما در یک فروشگاه متوسط وجود ندارد، همچنین در صورتی که کالای مورد نظر وجود داشته باشد تنوع برندهای موجود از کالا زیاد نخواهد بود، بنابراین شما از بین چند گزینه انتخاب محدودی خواهید داشت. نکات ذکر شده باعث می‌شود تا برای خرید اقساطی جهیزیه به چندین فروشگاه مختلف مراجعه کنید و چندین تضمین برای خریدهای خود ارائه دهید و این موضوع کمی فرایند خرید اقساطی را برای شما دشوار می‌کند. راه حل این سبک مشکلات مراجعه به مراکز خرید لوازم خانگی یکپارچه و بزرگ است که تنوع محصولات بیشتری نسبت به فروشگاه‌های عادی دارند و خرید اقساطی از آنها نیز امکان پذیر است. به عنوان مثال شهر لوازم خانگی یکی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی در شهرهای مختلف ایران است که قابلیت خرید اقساطی را با تضمین چک صیادی و پیش پرداخت تا 45 درصد، برای کارمندان، بازنشستگان و کسبه فراهم کرده است. در طرح خرید اقساطی شهر لوازم خانگی شما می‌توانید با مراجعه حضوری به شعب این مجموعه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه و … را تهیه کنید.

البته نکته قابل توجه در خرید اقساطی شهر لوازم خانگی شرایط نسبتا سخت و سقف خرید اقساطی است.  شرطی که سقف خرید اقساطی را برای مشتریان شهر لوازم خانگی محدود می‌کند، مدارک شغلی است. این مجموع بدون مدارک شغلی تا سقف 50 میلیون، برای کارمندان بخش خصوصی و مشاغل آزاد تا سقف 70 میلیون تومان و برای کارمندان رسمی تا سقف 100 میلیون تومان امکان خرید اقساطی را فراهم کرده است که با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی، این مبلغ تنها بخشی از نیاز شما را تامین خواهد کرد. به هر حال در صورتی که قصد خرید اقساطی از این مجموعه را داشته باشید با دسته چک صیادی به نام خودتان و مدارک شغلی، می‌توانید خرید اقساطی خود را به همراه بازپرداخت 6، 12 یا 24 ماهه انجام دهید.

خرید جهیزیه با وام

وام خرید کالا

یکی از روش‌های خرید اقساطی جهیزیه، دریافت وام کالا یا اعتبار خرید از پلتفرم‌های دیجیتال است.  با ثبت نام و احراز هویت در پلتفرم‌های دیجیتال که وام خرید کالا ارائه می‌دهند، وارد مرحله اعتبارسنجی می‌شوید تا شرایط مالی شما از دیدگاه سیستم بانکداری کشور مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نداشتن بدهی معوق می‌توانید با تضمین چک و سفته، اعتبار خرید دریافت کنید. پلتفرم‌های دیجیتال عموما اعتبار خرید را به کاربران پرداخت می‌کنند تا کالای مورد نظر را با واریز پیش پرداخت، از خود آنها یا فروشگاه‌های مورد تایید آنها تهیه کنند و مبلغ باقی مانده را به صورت اقساطی پرداخت کنند. 

برخی دیگر از پلتفرم‌ها، اعتبار خرید را به حساب بانکی شما واریز می‌کنند تا به یکی از فروشگاه‌های مورد تایید آنها مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. محدودیت سقف دریافت وام، فرایند طولانی و زمانبر و محدودیت در محل مصرف، از جمله مسائلی است که در صورت خرید اقساطی از پلتفرم‌های دیجیتال، با آنها روبرو خواهید شد. در نتیجه اگر این روش را برای خرید اقساطی انتخاب می‌کنید، بدانید که مبلغ وام را بلافاصله دریافت نخواهید کرد و در این بازه زمانی امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد، همچنین با توجه به سقف مبلغ وام‌های خرید کالا، این نوع از وام‌ها صرفا به عنوان کمک هزینه خرید اقساطی جهیزیه عمل می‌کنند و برای تامین باقی مانده هزینه‌ها باید به دنبال روش دیگری باشید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط