روش‌های خرید قسطی طلا

خرید قسطی طلا

زیور آلاتی مانند دستبند، انگشتر، النگو و… که از جنس طلا هستند در کنار زیبایی که دارند به عنوان سرمایه گذاری امن نیز محسوب می‌شوند. در صورتی که به جای نگهداری پول نقد که ارزش آن روز به روش کاهش می‌یابد، قصد سرمایه گذاری داشته باشید، طلا یکی از گزینه‌های مناسب برای شما است. طلا به عنوان یک دارایی که سرعت نقد شدن مطلوبی دارد، به شما کمک می‌کند تا در هر زمان که پول نیاز داشته باشید، این دارایی را با مراجعه به طلا فروشی به پول نقد تبدیل کنید. جدا از اینکه طلا کاربرد زینتی دارد و عمدتا توسط خانم‌ها استفاده می‌شود، زمانی که سرمایه نقد خود را به طلا تبدیل می‌کنید، از تورم در امان هستید. حال ممکن است شما قصد خرید طلا و سرمایه گذاری رو این دارایی را داشته باشید، اما تمام سرمایه شما در لحظه نقد نباشد. با توجه به نوسانات قیمت طلا، ممکن است تا زمانی که سرمایه کافی برای خرید طلا پیدا کنید، قیمت طلا افزایش یافته باشد و قادر به خرید آن نباشید. مسئله کمبود نقدینگی و بی ثباتی قیمت طلا باعث می‌شود تا نتوانید در زمان مناسب روی طلا سرمایه گذاری کنید، اما روش‌های خرید اقساطی این موضوع را حل می‌کند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

وام خرید طلا

چهار روش خرید اقساطی طلا

دریافت وام خرید طلا

برخی از بانک‌ها برای خرید قسطی طلا تسهیلات متنوعی را در نظر گرفته‌اند که نحوه ارائه و تضمین‌های آنها با یکدیگر متفاوت است. در برخی از بانک‌ها شما ابتدا نیاز دارید طلا را به صورت نقدی خریداری کنید و با مراجعه به بانک و تضمین طلای خریداری شده، وام دریافت کنید و با پرداخت اقساط، طلای خود را آزاد کنید. برخی دیگر از بانک‌ها برای خرید قسطی طلا با تضمین چک، سفته و ضامن معتبر به شما وام پرداخت می‌کنند تا خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال بانک آینده در طرحی به نام طراوت، تسهیلات خرید قسطی طلا به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با مراجعه به بانک آینده یا از طریق سامانه اعطای تسهیلات اینترنتی این بانک می‌توانید از شرایط آن آگاه شوید. با توجه به اعتبار حساب، چک و سفته و ضامن معتبر بانکی می‌توانید تسهیلات خرید طلا دریافت کنید و با دریافت کارت اعتباری خرید طلا به فروشگاه مورد تایید بانک آینده مراجعه و خرید خود را انجام دهید. نکته حائز اهمیت در خرید طلا با وام بانکی فرایند زمانبر دریافت وام است، به این شکل که شما از زمانی که به بانک مراجعه می‌کنید تا مدارک شما تایید شود و وام خود را دریافت کنید، احتمال تغییر قیمت طلا وجود دارد. بنابراین در صورتی که این روش را انتخاب کنید ریسک خرید طلا با قیمت بالاتر را متحمل خواهید شد.

خرید از فروشگاه‌های طلا و جواهرات

بسیاری از طلا فروش‌ها به افرادی که آشنایی با آنها ندارند یا توسط فردی معرفی نشده‌اند، به صورت اقساطی طلا نمی‌فروشند. همچنین برای مشتری نیز اعتماد به هر طلا فروشی برای خرید قسطی کار درستی نیست چرا که ممکن است کارمزد بالاتری از شما اخذ کنند یا تا پایان پرداخت اقساط طلا را نزد خود نگه دارند. علاوه براین، خرید قسطی طلا از طلا فروشی قدرت انتخاب شما را محدود می‌کند، چرا که همه طلافروش‌ها به صورت قسطی طلا نمی‌فروشند و تعداد محدودی از آنها این کار را انجام می‌دهند. یکی دیگر از نکات خرید اقساطی طلا با این روش بحث بازپرداخت آن است، برخی از طلا فروشی‌ها اقساط ماهانه را بر حسب ارزش طلا حساب می‌کنند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک گوشواره طلا با مدت زمان بازپرداخت 6 ماهه خریداری کنید، مبلغ خرید در لحظه تقسیم بر شش ماه نمی‌شود ، بلکه وزن طلا را تقسیم بر این مدت زمان می‌کنند و در موعد پرداخت هر قسط وزن طلای هر قسط  را ضرب در قیمت روز طلا می‌کنند. در این صورت، خرید اقساطی طلا کمکی به شما نمی‌کند و بهتر است طلا فروشی یا روش دیگری برای خرید اقساطی پیدا کنید. 

از ونسی وام بگیرید

یکی از روش‌های خرید اقساطی طلا، دریافت وام فوری پلتفرم آنلاین ونسی است که با تضمین ارز دیجیتال، چک، سفته الکترونیکی، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری، به شما وام می‌دهد. بدون مراجعه حضوری می‌‌توانید در سایت ونسی ثبت نام کنید و با ارائه تضمین، در چند روز کاری وام خود را دریافت کنید. این روش برای خرید دارایی‌هایی مانند طلا که ارزش آنها دائما در حال تغییر است، گزینه مناسبی است. چرا که شما می‌توانید در یک زمان کوتاه وام خود را دریافت کرده و بدون محدودیت در محل مصرف، از آن استفاده کنید. به این معنی که برخلاف سایر روش‌های خرید قسطی طلا که شما از فروشگاه‌های محدودی امکان خرید دارید، با دریافت وام از ونسی می‌توانید وام را در هر فروشگاهی که می‌‌خواهید  برای خرید طلا یا هر کالای دیگر صرف کنید.

خرید قسطی طلا از پلتفرم‌های آنلاین

یک راه دیگر برای خرید قسطی طلا وجود دارد که بدون مراجعه حضوری و تمام مراحل آن به صورت آنلاین انجام می‌شود. برخی از پلتفرم‌های دیجیتال مانند ایزی پی، تسهیلاتی برای خرید قسطی طلا ارائه می‌دهند تا کاربران با دریافت اعتبار، خرید خود را انجام داده و اقساط آن را پرداخت کنند. برای دریافت این نوع از تسهیلات به ضامن بانکی نیاز ندارید و با تضمین چک، سفته یا رمزارز می‌‌توانید وام دریافت کنید و از فروشگاه مورد تایید ایزی‌پی خرید خود را انجام دهید. محدودیت در محل مصرف وام باعث می‌شود تا قدرت انتخاب شما محدود شود و صرفا از بین کالاهای موجود انتخاب خود را انجام دهید. از طرف دیگر با توجه به قیمت طلا، سقف وام 20 میلیون تومانی، صرفا کمک هزینه خرید قسطی برای شما است و بخشی از سرمایه مورد نیاز را خودتان باید تامین کنید. برای دریافت تسهیلات ایزی‌پی ابتدا باید در سایت این مجموعه احراز هویت کنید تا اعتبارسنجی شوید، در مرحله بعد با ارائه تضمین و ثبت درخواست، اعتبار مورد نظر به شما تخصیص داده می‌شود تا از فروشگاه‌های مورد تایید ایزی‌پی خرید خود را انجام دهید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط