چگونه وام ارز دیجیتال بگیریم؟

وام ارز دیجیتال يكي از امور مالي است كه توسط موسسات مالي نظير بانك‌ها ارائه نمي‌شود. در مقابل امور وام گرفتن به واسطه پولهاي فيات از بانکها و موسسات مالی، يك فرايند متمركز است كه نهادهای مالی زیرنظر دولتها بر تمامي امور شما نظارت دارند و از جزئيات وامهاي شما با خبر هستند. از ديگر معايب وام‌هاي فيات يا وام‌هاي بانكي نيازمندي وثيقه و ضامن، همچنين فرايند زمانبر دريافت وام است، البته بنا به هر دليلي ممكن است وام شما توسط بانك تاييد نشود و به شما وامي تعلق نگيرد. اين در حالي است كه با كمك فناوري بلاك‌چین، وام‌های رمزارزی در حال توسعه هستند و به عنوان یکی از خدمات مالی فضای کریپتو شناخته می‌شوند. در این مقاله به روشهای مختلف دریافت وام با تضمین ارزهای دیجیتال می پردازیم.

روشهای دریافت وام با ارز دیجیتال

دریافت وام از پلتفرم های خارجی

اولین راه دریافت وام با تضمین ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافی های بین المللی مانند بایننس و کوکوین یا پلتفرم های وام دهی مانند آوه و کامپاند است. برای وام گرفتن از این پلتفرم ها پیش از هر چیزی باید قوانین آنها را مطالعه کنید و مطمئن شوید به کاربران ایرانی خدمات می دهند. در غیر این صورت اگر به صورت غیرقانونی از این پلتفرم ها وام بگیرید و آنها متوجه هویت شما شوند، حساب شما مسدود خواهد شد. علاوه بر این وام گرفتن از پلتفرم های غیرمتمرکزی مثل آوه که نیازمند اتصال کیف پول رمزارزی به پلتفرم است، فرایند پیچیده ای دارد که نیازمند مطالعه و تحقیق درباره آن است. در صورتی که بدون مهارت کافی اقدام به دریافت وام از هرکدام این پلتفرم ها کنید، ممکن است خطراتی دارایی دیجیتال شما را تهدید کند. بنابراین در طول فرایند دریافت وام از هر پلتفرمی که استفاده می کنید، از دارایی خود با رعایت اصول ابتدایی و کسب اطلاعات کافی محافظت کنید.

حالا فرض کنید به عنوان یک کاربر ایرانی قصد دارید به جای فروش ارزهای دیجیتال خود، با وثیقه گذاری آن وام دریافت کنید و مسائل مالی خود را حل کنید. در صورتی که بخواهید به وسیله پلتفرم های خارجی، با ارز دیجیتال خود وام بگیرید و مبلغ وام را به ریال دریافت کنید، فرایند دشواری در انتظار شماست. ابتدا باید با تضمین ارز دیجیتال خود در پلتفرم خارجی بخشی از ارزش آن را وام دریافت کنید و سپس مبلغ وام را به کیف پول خود در صرافی های داخلی واریز کنید و آن را به ریال تبدیل کرده و برداشت بزنید تا به حساب بانکی شما واریز شود. همچنین برای تسویه وام در موعد مقرر این فرایند را معکوس طی می‌کنید، یعنی ریال به صرافی داخلی واریز می کنید تا آن را به رمزارز مورد نظر تبدیل کرده و سپس به پلتفرم وام دهی منتقل می‌کنید تا وام خود را تسویه کنید. به جای طی کردن تمام این مراحل شما می‌توانید از پلتفرم ایرانی ونسی استفاده کنید.

دریافت وام از پلتفرم ونسی

ونسی یک پلتفرم ایرانی دریافت وام با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و بسیاری دیگر از ارزهای رایج و استیبل کوینها است که در کمترین زمان ممکن امکان وام گرفتن را برای شما فراهم می کند. در پلتفرم ونسی کافیست ثبت نام و احراز هویت کنید، سپس با ورود به بخش دریافت وام می توانید کیف پول خودتان را شارژ کرده و با تامین تضمین مورد نیاز برای دریافت وام، در کمترین زمان ممکن، مبلغ وام درخواستی را در حساب بانکی خود دریافت کنید. مزیتی که ونسی در برابر پلتفرم های خارجی به شما ارائه میدهد، دریافت وام ریالی است، همچنین به جای این که کل مبلغ بازپرداخت در یک موعد مقرر پرداخت کنید، میتوانید به صورت ماهانه تا سقف 9 ماه، برای وام، زمان بازپرداخت تعیین کرده و با اتمام اقساط، تضمین خود را آزاد کنید.

در شرایط فعلی که بسیاری از پلتفرمهای خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده و به ما خدمات نمیدهند، ونسی زینه مناسب برای دریافت وام با ارزهای دیجیتال است. شما می توانید برای اولین بار تا سقف 40 میلیون تومان وام دریافت کنید و برای دفعات بعدی، مبلغ وام درخواستی را افزایش دهید. در کنار تمام موارد ذکر شده، شما میتوانید در هر مرحله از دریافت وام که با مشکل مواجه شدید، با پشتیبان ونسی از طریق چت آنلاین ارتباط برقرار کنید و سوال خود را مطرح کرده تا شما را راهنمایی کند.

مزایا وام با ارز دیجیتال

حفظ نقدینگی در هنگام سرمایه‌گذاری

افراد در سطوح مختلف جامعه برای افزایش نقدینگی خود اقدام به دریافت وام می‌کنند اما نوع خرج کردن آنها با یکدیگر متفاوت است. برخی از افراد برای پرداخت هزینه‌های خود اقدام به دریافت وام می‌کنند، اما سرمایه‌گذاران و شرکتهای مالی برای توسعه محصولات و سبد سرمایه‌گذاری خود، اقدام به دریافت وام می‌کنند. وجه اشتراک تمامی افرادی که اقدام به وام گرفتن می‌کنند، افزایش نقدینگی است تا بتوان یک فعالیت مالی دیگری را انجام دهند و هزینه آن را در یک بازه زمانی پرداخت کنند. کاربران فعال در حوزه رمزارزها گاهی به سرمایه اولیه خود که در بازار وارد کرده‌اند، نیاز دارند. این کاربر می‌توان از جنس افراد با سطح درآمد معمولی باشد که برای رفع موانع زندگی خود به بودجه  سرمایه گذاری شده نیاز داشته باشد و یا یک کمپای برای توسعه اهداف خود اقدام به نقد کردن دارایی‌های رمزارزی خود کند. در این موقعیت کاربران می‌توانند با ضمانت گذاشتن رمزارزهای خود اقدام به دریافت وام کنند تا در کنار حفظ سبد سرمایه‌ گذاری، جریان نقدینگی خود را کنند و نیازی به خروج از بازار رمزارزها نداشته باشند.

سهولت کاربری و دسترسی پلتفرم‌ها

زمانی که صحبت از وام گرفتن می‌شود، بسیاری از افراد محدودیت‌ها و مشکلات وامهای بانکی را به خاطر می‌آورند و عمده کاربران تمایلی به استفاده از وام‌های سنتی ندارند. در مقابل، وام‌‌هایی که به واسطه رمزارزها ارائه می‌شود، فرایند پیچیده و طولانی را برای کاربران رقم نمی‌زند و بسیاری از محدودیت‌هایی که در وام‌های بانکی وجود دارد، در این حوزه دیده نمی‌شود. به عنوان مثال برای دریافت وام از طریق پلتفرم‌هایی نظیر آوه و کامپاند، شما می‌توانید به تعداد دلخواه وام دریافت کنید و محدودیتی در دفعات دریافت وام حتی به صورت موازی وجود ندارد. همچنین نقدینگی مورد نیاز برای اعطای وام به شما از پیش در استخرهای نقدینگی موجود است و مفهومی به نام زمان انتظار برای دریافت وام صدق نمی‌کند، چرا که بعد از انجام وثیقه‌گذاری قادر به دریافت وام خود خواهید بود.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط