معرفی انواع وام بدون ضامن

وام بدون ضامن

وام بدون ضامن یکی از تسهیلاتی است که متقاضیان آن در حال افزایش است، چرا که پیدا کردن ضامن یکی از سخت ترین بخش‌های دریافت وام از بانک‌ها است. به طور کلی بانک فردی را به عنوان ضامن قبول می‌کنند که دارایی فیش حقوقی باشد و در برخی موارد حتما فرد باید کارمند رسمی یک نهادی باشد. همچنین ضامن مورد نظر نباید بدهی معوق بانکی داشته باشد و درصورتی که حجم بدهی‌های فرد زیاد باشد، بانک ضامن شما را رد خواهد کرد. از طرف دیگر زمانی که شما اقساط وام خود را به موقع پرداخت نکنید، بانک حساب ضامن را موقتا تا زمان پرداخت اقساط مسدود خواهد کرد. با توجه به مسائل ذکر شده، حتی بسیاری از افراد که همه شرایط را دارند اما ضامن اطرافیان خود نمی‌شوند تا با مشکلی مانند مسدودی حساب رو به رو نشود. همه این مسائل دست به دست هم می‌دهند تا پیدا کردن ضامن معتبر به یکی از بخش‌های پرچالش در فرایند دریافت وام، تبدیل شود. این موضوع باعث می‌‌شود ا بسیاری از افرادی که دارای امتیاز وام هستند نتوانند آن را دریافت کنند و به دنبال روش دیگری برای دریافت وام بدون ضامن بگردند. در این مقاله برخی از وام‌های بدون ضامن را بررسی می‌کنیم.

وام‌ بانکی بدون ضامن

وام بانکی بدون ضامن

یکی از وام‌های بانکی که برای دریافت آن به ضامن معتبر نیاز ندارید، وام کارمندان و بازنشستگان است که به این گروه از افراد با فیش حقوقی ارائه می‌شود. کارمندان و بازنشستگانی که بدهی معوق بانکی دارند و از امتیاز بالایی در بانک برخوردار هستند، می‌توانند برای وام کارمندان و بازنشستگان درخواست ثبت کنند. مبلغ وام و شرایط ارائه آن در هر بانک متفاوت است، اما به طوری افراد کارمند یا بازنشسته که متقاضی این وام هستند، کافی است به همراه فیش حقوقی خود به بانک مراجعه کند تا سوابق مالی آنها بررسی شود و در صورت نداشتن چک برگشتی و بدهی بانکی سررسید شده، می‌توانند وام بدون ضامن دریافت کنند. علاوه بر تسهیلات ویژه کارمندان، برخی از بانک‌ها با سپرده گذاری یا روی سند ملک ممکن است به مشتریان خود وام پرداخت کنند و در این نوع از اعطای وام، در صورتی که بانک سپرده شما را تا پایان پرداخت اقساط نگهداری کند، ممکن است از شما داشتن ضامن کارمند را درخواست نکند. البته توجه داشته باشید که در این صورت مبلغ سپرده شما تا پایان اقساط نزد بانک می‌ماند و در صورتی که علاوه بر مبلغ وام به اصل سپرده نیاز داشته باشید، این روش برای دریافت وام مناسب نیست. روش دریافت وام بدون ضامن با سپرده گذاری میان مدت، بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد ندارند از سپرده بانکی خود برداشت کنند و با وام دریافت شده بخواهند مسائل مالی خود را حل کنند.

وام با طلا

یکی از روش‌های دریافت وام بدون ضامن استفاده از تضمین طلا است که توسط برخی از موسسات مالی و بانک‌ها ارائه می‌شود. برای دریافت وام با طلا، ابتدا باید تامین کننده وام یا سازمانی که قصد دریافت وام از آن را دارید، بررسی کنید. برای این کار می‌توانید با مراجعه به بانکها، موسسات مالی یا شرکت‌های خصوصی، شرایط گرفتن وام طلا از آنها را بررسی کنید. به عنوان نمونه، بانک‌ها صرفا بخش جزئی از ارزش طلای شما را وام پرداخت می‌کنند و سقف پرداخت وام آنها با تضمین طلا نیز محدود است. مثلا بانک کارگشایی تا سقف 20 میلیون تومان با تضمین 100 گرم طلا، وام پرداخت می‌کند که با توجه به قیمت طلا، حدود 10 درصد از ارزش تضمین خود را وام دریافت می‌کنید. در مرحله بعد شما به همراه مقدار طلایی که قصد استفاده از آن را به عنوان تضمین دارید، به بانک مراجعه می‌کنید تا کارشناس بانک، ارزش طلای شما را ارزیابی کند و مقدار وام قابل پرداخت به شما را تعیین کند. سپس با ارائه مدارک فردی و تعیین جزئیات وام اعم از مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت، وام مورد نظر پردازش و پرداخت خواهد شد. 

دریافت وام از پلتفرم‌های آنلاین

برخی از پلتفرم‌های دریافت وام آنلاین با تضمین چک و سفته به شما وام و تسهیلات پرداخت می‌کنند و داشتن ضامن کارمند جز شرایط اغلب آنها نیست، روش پرداخت تسهیلات آنها به دو صورت پرداخت وام نقدی و وام خرید کالا یا دریافت خدمات، انجام می‌شود. در روش پرداخت وام نقدی بعد از تکمیل اطلاعات و مدارک و ارائه تضمین، وام شما بعد از مدتی به حساب بانکی پرداخت خواهد شد و در روش دریافت وام خرید کالا، به شما اعتبار خرید از مجموعه‌ها و فروشگاه‌های مورد تایید پلتفرم وام دهی داده می‌شود تا اعتبار مورد نظر را برای خرید لوازم الکترونیکی، لوازم منزل یا هر کالا و خدمات دیگری صرف کنید.

دریافت وام از ونسی

یکی از روش‌های دریافت وام فوری بدون ضامن، دریافت وام از ونسی با تضمین دارایی‌های دیجیتال مانند رمزارزها، چک و سفته الکترونیکی، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری است. در این روش شما می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در سایت ونسی، با ارائه یکی از تضمین‌های ذکر شده، جزئیات وام خود را مشخص و درخواست خود را نهایی کنید تا در چند روز کاری پردازش و پرداخت شود. برای دریافت وام از ونسی شما فقط به یکی از تضمین‌های ذکر شده نیاز دارید و نیازی به داشتن شرایطی مانند معرفی ضامن کارمند یا داشتن میانگین و گردش حساب نیست. همچنین تمام این مراحل از ثبت نام تا ارائه تضمین و دریافت وام به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. علاوه براین با پرداخت اقساط و تسویه وام، می‌توانید برای وام جدید با مبلغ بالاتر درخواست دهید.

جستجو در بلاگ

پیشنهاد سردبیر

ارتباط سریع با ما

مطالب مرتبط